10 beten, din lineup! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

10 beten, din lineup!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

OKEJ! den här ypperliga tråden verkar ju på redan dö ut... så, jag uppdaterar min egen lista, genom att citera mig själv å redigera listan och klippa bort onödig info och bara hålla mig till listan själv.
    På så vis får ju mina bubblare chansen att avancera, vilket den ena redan börjat på göra!!!
    JERKON!!! har stadigt börjat klättra, verkar mer ofta bli att jag stoppar på den som en av de första dragen ut i nya vatten och okända situationer (förut oftast varit nån Poe's ofta då dom går på ytan och enkelt å snabbt kan man kolla av läget i nya vatten med dom).
    Speed-jerkad verkar jerkon vara helt galet effektiv!!! dock, får fan mjölksyra i vänsteraxeln av allt speed-jerkande (that's what she said) .

Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg

1. 9" Suick Thriller, weighted - Purple Rage
    2. 9" Suick Thriller, weighted - kolsvart
    3. 9" Suick Thriller, unweighted - Blaze Orange/Black Spots

4. valfri 9" Suick Thriller +PLUS+ LITEN SPINNARSKED

5. ***BUBBLARE 'COMIN UP*** 7" Jerko - kolsvart (men mindre och mindre svart för varje gädda och krokskrap som görs, orange/gul under den fulsprayade ytan av halvmatt rostskyddsfärg)

6. Mina egna spinnare - https://www.facebook.com/OKspinners/...type=3&theater

7. Poe's Giant Jackpot - Black/Hot Belly

jag har de 3 sista posterna i listan reserverade för BUBBLARE! fortfarande långt kvar av säsongen (intalar jag mig själv i alla fall) så, mycket kan hända!

8. Wild Action 8" Wabull - färg? ingen aning vad man ska kalla den färgen? snygg iaf... köpte den begagnad av @The_Jerkman och den är ommålad av nån som kallas "Musky Nicke"

9. ??? tänker inhandla nåt vobbleraktigt i nån större storlek med sked.

10. ??? tänker inhandla nån större ytgående WTD vid tillfälle, vem vet kan va nästa bete att klättra på listan?

/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Oj det är inte lätt...

1. Mctail med vanlig tail och bigtail.
      2. Buster jerk i ett gäng olika färger.
      3. Mcmio tail nån med bigtail
      4. Pig jr
      5. Mcrubber med shallowskruv och päronbly vid djupare fiske
      6. Mcpike samma som ovan
      7. Swim whizz

Alla utom Buster Jerk förtyngs med päronbly vid behov

Tror det är allt som hänger i min beteshink just nu.
      Fiskat mycket med Bomber 16A, Rapala shad rap, Zalt, Utö, Atom tidigare. Men jag har tröttnat på dem så dem hänger och vilar på väggen i boden i väntan på framtida gäddor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
        JERKON!!! har stadigt börjat klättra, verkar mer ofta bli att jag stoppar på den som en av de första dragen ut i nya vatten och okända situationer

Speed-jerkad verkar jerkon vara helt galet effektiv!!! .
        Hmmm, listan man får när man googlar på "jerkon drag" är rätt skum.

Kommentera

Ursprungligen postat av lintrassel Visa inlägg
          Hmmm, listan man får när man googlar på "jerkon drag" är rätt skum.
          Hahahahaha, ja, ptja, näe, det är nog dumt å googla utan viss rädsla och förväntningar kanske... men, såhär ser den ut:

Musky Shop is a retailer of Musky Fishing Tackle and Equipment. Rods, Reels, Baits, Tackle Boxes, Hooks, Clothing and Other Equipment can all be found at the World's Largest Musky Shop.

Min som jag köpte från @The_Jerkman här på brädan var en i färgen "char orange tiger" men numera "helsvart" förutom alla krokskrap och tandmärken som blivit... jag sprayade den jääävligt fult... gjorde ett riktigt dåligt (obefintligt ) förarbete och dessutom så gjorde jag ett par "ränder" på den med ett par tejpremsor innan ja sprayade den svart, men, dom blev inge bra så ja sprayade över dom ränderna med sen, så, typ dubbla lager på vissa ställen å enkla lagar på vissa. Jag limmade dit två ögon på den dock sen efter målningen, av nån anledning så tycker jag att blänkande ögon gör nåt positivt för draget, sen om det faktiskt bara är jag som upplever det positivt eller om även fisken gillar ögon, ptja, det kommer jag nog aldrig få veta riktigt...
          Nu har den dock bara ett öga, förra gäddan jag hade på (som dock släppte) tog med sig ögat

tajtlajnz!
          /peter
          https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

[QUOTE=Anvihl;1064975]Inspirerad av Leif Engströms gamla tips om att lära sig fiska riktigt bra med 10 olika beten som täcker alla situationer istället för 100 vill jag nu höra era line-ups om ni bara fick välja 10 beten, motivation varför betet är med vill jag ha. Ska funka året om. Jag börjar:

QUOTE]

Färger, modeller och storlekar på betena väljer du efter fiskevatten och årstid...

Testa och lär dig att fiska Gädda med följande beten och du kommer att fånga fler 10 kilo+ Gäddor än vad jag någonsin gjort:

http://www.trumman.com/st/suick_thrillers.htm...Fredrik Johansson med "godkänd gädda" fångad på en Suick Thriller.

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2016-09-10, 12:57.

Kommentera

Gädda Gummibeten: MC Rubber olika storlekar Pigg shad och Piglet shad!

Wobbler: Hi-lo 40g, Zalt 40-100g flyt och sjunk Westins jätte 60g Nils master invincible Heddon Lucky 13 Swim whizz

Skeddrag Utö 35n olika färger

Kommentera

Jag fiskar mest gädda tidig vår, försommar och höst, med vadare och lätt utrustning. Följande grejer får åka med i min minimala slingbag. Inget mer, de blir inte använda iaf. I ordning efter användning.

- SavageGear 4-play swim and jerk 13cm, firetiger. Ny för säsongen i min låda, varit fruktansvärt effektiv på vår och försommar med ryckig invevning och långa vevstopp. Knappt fiskat med något annat.
                - Moss boss, black shad. Roligt drag som ger spektakulära hugg i sjögräset. Tyvärr många tappade pga enkelkroken.
                - X-rap walk 9 cm, röd/vit, förra säsongens personliga favorit med 7 resp 10 kg som toppnotering.
                - Swim whiz och någon rödvit biltema för djupare vatten. Har ingen riktig favorit på djupare vatten... än...

Lillöringen, ett par myranspinnare och vibrax koppar och svart får också plats utifall det finns chans på abborre. Provar med jämna mellanrum jiggar i olika storlek men har sällan utdelning... Måste ha fel teknik... Har just köpt några 10g sjunkande spinnflugor som ska bli spännande att prova. Fiskekompisen får väldigt bra med abborre på flugspöt med långsamt sjunkande vadenuheter...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                271 925 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13