Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Buster
    replied
    Finns ju AGS 8'1 upp till 180gr

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Kändes jättebra i handen, ihop med en lexa.
    Hade AGS funnits i en tyngre klass hade det nog blivit ett sånt vilka klingor!!!!
    Nu blir man fundersam över hur den billigaste serien känns.mm

Lämna en kommentar:

• Buster
    replied
    Bra "jobbat"

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Åkte på jobb i Stockholm så svängde förbi söders och åkte därifrån med ett nytt prorex spö PXX802XHFB

Lämna en kommentar:

• Buster
    replied
    De är inte renodlade Skandinavien spön utan översatta 2oz spön, men vi håller på och rättar till detta.

Lämna en kommentar:

• jonnieboy
    replied
    Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    Våra märkningar på Skandinavien spöna är av typen "trivs bäst med" alltså spöna kan kasta både mer å mindre, men hanterar bäst beten inom uppgivet intervall.
    Team Daiwa-spöna (15-56g) som flitigt har nämnts i denna tråd. Vilken del av världen är de klassade för?

Lämna en kommentar:

• Buster
    replied
    Våra märkningar på Skandinavien spöna är av typen "trivs bäst med" alltså spöna kan kasta både mer å mindre, men hanterar bäst beten inom uppgivet intervall.

Lämna en kommentar:

• jonnieboy
    replied
    Hittade lite öppet vatten idag för att testa spöt på riktigt. Var faktiskt inte så underklassat som jag trodde. Slängde iofs 90g (mctail) utan probs men sweetspot ligger nog på 60g typ.så för er som precis som jag sitter på TD -55g och funderar på detta så uppskattar jag en skillnad i sweetspot på 15-20g vilket är typ 15-20g mindre än jag trodde. Men ett gudomligt spö!

Lämna en kommentar:

• Monkey
    replied
    Aktionen är samma oavsett din kastvikt det är förklaringen till hur snabbt klingar arbetar. Sedan om den stämmer eller inte på alla spön är en annan sak.

Slänger in denna klassiker igen

/Apan
    Senast ändrad av Bergman; 2017-03-30, 21:58. Anledning: Rättat länken till bilden

Lämna en kommentar:

• jonnieboy
    replied
    Satt i bilen och funderade.. spöt jag köpte är klassat 40-80g och är och marknadsförs som ett riktigt snabbt spö. Kom iaf att tänka på att typ 40-140g inte är en helt ovanlig klassning på gäddpinnar heller ( typ svartzonkerspöt..) kan det kanske vara lite som så att då daiwa i detra fallet anser att spöt behåller sin "fast-karaktär" mellan 40-80 och att det vid högre vikter kanske skulle klassas som ett mf eller m..?

Söker som ni förstår bara en lite logisk förklaring till hur klassningen ligger. Mitt TD som är klassat upp till 55g kanske också är ett mf istället för F när jag hänger på över 60g..

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 837 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04