Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa Prorex-spön
Collapse
X
-
Finns ju rullar i samma serie.
Någon såg ut att vara en Tatula utan TWS.
Något att hålla koll på!
Lämna en kommentar:
-
Nej de skiljer sig även i klingmaterial och andra komponenter.Ursprungligen postat av riggs Visa inläggJag inser att jag är dåligt uppdaterad på de olika serierna inom ramen för märket.
XR tycks vara den ena serien och AGS den andra. Hur skiljer sig de åt? Är det bara i spöringarna? Hur skiljer sig exempelvis XR och AGS 40-80g i aktion/rapphet osv?
I övrigt, och rent överlag för serien, är det generellt underklassat eller överklassat? Vad vill man egentligen kasta med 40-80-grammarn?
XR är också riktigt fina spön i sin prisklass dock men känner du mellan dom så är AGS betydligt lättare än XR.
XR är gjord i en kolfiber Daiwa kallar HVF http://www.daiwa-cormoran.info/dw/en...-knowledge.htm
medan AGS är gjord i en kolfiber dom kallar SVF http://www.daiwa-cormoran.info/dw/en...-knowledge.htm
Kort sagt kan man nog säga att SVF har mindre bindmedel än HVF och därför väger mindre och eftersom fibrerna är tätare blir ju klingan starkare för sin storlek.
SVF är samma klingmaterial som deras dubbelt så dyra spö Morethan har.
Angående serien på Prorex så ser den ut så här, billigast ovan.
Prorex
Prorex XR
Prorex AGS
Lämna en kommentar:
-
Jag inser att jag är dåligt uppdaterad på de olika serierna inom ramen för märket.
XR tycks vara den ena serien och AGS den andra. Hur skiljer sig de åt? Är det bara i spöringarna? Hur skiljer sig exempelvis XR och AGS 40-80g i aktion/rapphet osv?
I övrigt, och rent överlag för serien, är det generellt underklassat eller överklassat? Vad vill man egentligen kasta med 40-80-grammarn?
Lämna en kommentar:
-
Grymt pepp på Prorexserien. Precis som SG säger så är AGS supervassa spön. Onödigt vassa för en dödlig. Redan instegsspöna som kommer ligga strax under tusenlappen är superfina spön med specar som motsvarar spön på dubbla priset. Jag har själv köpt ett i mellanklassen då jag blev otroligt impad då våran säljare var förbi i höstas. Dock får inte vi in våran vårleverans förrän april
Sucks att bo i norrbotten
Lämna en kommentar:
-
Vi fick dom förra veckan och Prorex AGS är bland det bästa jag sett och känt på. Jag tror att 40-80g blir det bästa tävlingsspöt som finns att köpa i Sverige 2017.
Inte fiskat med spöt dock så kan inte uttala mig om det men rent "hålla i-känsla" så är det helt galet förtroendeingivande. Utseendet på hela Prorexserien är lite "hate it or love it" med sina lila och svarta färger men jag tycker det växer och det är svårt att inte tycka att en Prorex AGS med en Prorex 300 ser coolt ut.
Lämna en kommentar:
-
Daiwa Prorex-spön
God afton fiskebröder!
Är det någon mer än jag som bygger upp förväntan inför Daiwa Prorex-spöserien? Min erfarenhet med Daiwas spön är blott god, och man brukar, i min åsikt, få mycket spö för pengarna. Prorex-serien har ett spinnspö klassat till 40-80, vilket är precis vad jag gått och funderat på om senaste.
Vad jag förstår har de inte riktigt anlänt än (grabbarna på Söder sade någonstans mellan imorgon och april, typ), men någon (Buster?) kanske har fått prova och kan dela med sig av tankar kring de olika spöna i serien.
Det kan som sagt dröja innan folk har provat, men tråden avser både spekulationer och erfarenheter. Själv blir det med mycket stor sannolikhet en Daiwa Prorex 8' 40-80g så fort de släpps.Taggar: Ingen
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 403 visningar