SPRO Fiskespön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SPRO Fiskespön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SPRO Fiskespön

Är det någon som testat SPRO Spö serie?
    Är lite intresserad och vill veta om de är något att ha, förhoppningsvis är det någon här inne som testat

Bara testat deras resespö GT Pro 9fot -130g eller något sådan. Spöt ser fint ut och pallar bra. Dock är kvaliteten tveksam då jag knäckte ett och min polare knäckt två. Verkar vara extremt känsliga. Fick nya spön och mitt är ännu så länge helt men letar du efter deras resespön skulle jag helt klart satsa på något annat.
    Gäller frågan SPROs vanliga tvådelad spön så får någon annan ge input.
    http://gosmeister.blogspot.com/

Kommentera

Det går inte att svara generellt på denna fråga.
      Hur bra är spön från ABU? (Går ju inte heller att besvara).

Jag har ett svinbilligt spö från SPRO... som är riktigt bra till sitt ändamål. Dessutom bättre finish än spön, jag äger, som kostat det femdubbla.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jag har flera SPRO spön. Klingorna (beror ju såklart på vilket spö vi snackar om) men dom är generellt bra kvalite. Jag har inte haft några konstigheter eller spöbrott. Spöringarna kunde kanske hålla lite högre kvalitet (jag är onödigt kräsen och är därför inte helt nöjd med dom) med dom funkar fint.
        Rullfästen med mera helt ok.

Är det ngn speciellt spö du undrar över?

1+ till Sir FaL.... Är ju lite svårt att svara generellt på en sån fråga annars.
        Skitfiske!
        /Gustav

Kommentera

Har provar Ett havsfiske spö och ett lite billigare vanligt upp till 40 g.
          Inte högsta kvalitet men väl prisvärda!

Kommentera

Oj missade skriva det... Men det är Addictionspöna jag funderar på. Abborrespöna:

Kommentera

Ursprungligen postat av Bollen Visa inlägg
              Oj missade skriva det... Men det är Addictionspöna jag funderar på. Abborrespöna:

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...UaAtp0EALw_wcB
              Sorry... har aldrig provat just det spöt..... är säkert inget större fel på det i alla fall....
              Inte lätt att välja spön i den klassen.... finns hundratals alternativ.
              Köp det, fiska med det o passar det inte så kräng det....
              Man skulle gärna vilja kunna provfiska spön en dag innan man köper men så funkar det sällan.

Kommentera

Tror det var ett addiction-spö jag provade i våras (några kast).
                Skön klinga. För mig oskönt handtag/rullfäste. För den prislappen (629kr), troligen prisvärt. Köp och testa. Skulle det visa sig ”skit” har du just ”kastat bort några beten”, värre än så är det ju inte.

Kommentera

Jag har 6 fotaren och tycker de är ett vääääldigt prisvärt spö det är inget högkvalitét spö men duger lätt, upp till 28 gram styvt är det men endå är hela klingan tunn från topp till botten.. har väldigt fina och dyra spön typ gunki shigeki men blir oftast mitt 6fot addiction som följer med vid spontana fisketurer!

Kommentera

Måste tyvärr säga att SPRO är bland det sämsta jag använt rent kvalitetsmässigt.
                    Köpte ett SPRO Addiction Shad Special för 800kr.
                    Förväntade mig lite kvalitet för dom pengarna.

Om jag kommer ihåg korrekt så var det tidigt på första fisketuren som toppen gick av vid utkast.
                    Ringarna är dessutom av dålig kvalitet, dom låter hemskt när linan går i dom, jag vet inte vad dom är gjorda av men det låter hemskt.
                    Ljudet är högt och låter ungefär som att linan nöts eller skärs sönder mot något när man vevar in. Aldrig varit med om liknande på något annat spö.

Fick en ny topp, när jag kollar den så ser jag att den har en stor skada på yttersta ringen, det var ett stort snett jack i ringen!
                    Jag testade den ändå.. Nu lät det ännu värre än med den tidigare toppen, helt outhärdligt att fiska med den. Jag tror den förstör linan också.
                    Efter det gav jag upp spöet, köpet av SPRO var pengar i sjön för mig.

Det som var positivt med utrustningen är att den leder vibrationer väldigt bra, känslan mot betet var riktigt bra den lilla tid jag han fiska med den.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 305 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13