Winn grip overwrap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Winn grip overwrap

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Winn grip overwrap

Någon som har erfarenhet av denna tejpen?
    Korken på mitt st croix börjar bli lite sliten å tänkte att denna tejpen kanske vore smidigt sätt å fräscha upp spöt.
    Samt om nån har provat winn grip till veven,ser ju lite roligare ut.

Sir fish alpt här på forumet har fixat nått handtag med rodwrap. Som en fet krympsland. Sjukt smidigt.. Tråden heter spöreprationer eller nått i den stilen.

Kommentera

Jag har inte prövat men funderat på nått liknande till kallvädersfiske på gäddspöt...
      Är handtaget främst smutsigt så skulle jag först pröva att slipa med sandpapper, många (?) St Croix handtag är ju så feta att det finns en hel del "att ta av". Eller annars pröva overwrapen... blir det inte bra så ring True Custom Rods...

Jag skulle dock välja en diskretare färg än detta på dessa i och för sig vintervarma handtag Click image for larger version

Name:	IMG_0443.JPG
Views:	1
Size:	34,5 KB
ID:	1786427

Spöna ovan ser ut som om de snart är färdigpackade för en Postnordleverans.
      Senast ändrad av anteman; 2018-03-05, 17:06.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Jag har inte prövat men funderat på nått liknande till kallvädersfiske på gäddspöt...
        Är handtaget främst smutsigt så skulle jag först pröva att slipa med sandpapper, många (?) St Croix handtag är ju så feta att det finns en hel del "att ta av". Eller annars pröva overwrapen... blir det inte bra så ring True Custom Rods...

Jag skulle dock välja en diskretare färg än detta i och för sig vintervarma handtag [ATTACH=CONFIG]99181[/ATTACH]
        Det där va riktigt hemskt!!!
        Varför tejpa in rullarna.
        Nja d lutar nog mer åt krynpslang isf,skulle blir tjusigt med svart handtag

Kommentera

Ursprungligen postat av Nörre_ Visa inlägg
          Det där va riktigt hemskt!!!
          Varför tejpa in rullarna.
          Nja d lutar nog mer åt krynpslang isf,skulle blir tjusigt med svart handtag
          Nu ville jag mest skoja lite med dig - det torde finnas snyggare lindningar och färger som inte inkluderar själva rullfästet! (även om det säkert är skönt så under senvinterfisket)

Googla på lite bilder så ser du nog hur det kan bli...jag tror overwrap och liknande är mjukare, varmare och skönare än krympslang i vart fall... snyggare? smaksak.
          Senast ändrad av anteman; 2018-03-05, 19:17.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Nu ville jag mest skoja lite med dig - det torde finnas snyggare lindningar och färger som inte inkluderar själva rullfästet! (även om det säkert är skönt så under senvinterfisket)

Googla på lite bilder så ser du nog hur det kan bli...jag tror overwrap och liknande är mjukare, varmare och skönare än krympslang i vart fall...
            Haha ja förstod att du skoja!!
            Japp ska forska lite i d,annars blir d en tvätt av korken bara,och kanske total ombyggnad av spöt nästa vinter.
            Älskar klingan så d kan d va värt

Kommentera

Annars lite ljummet vatten och en mjuk tandborste så ser din kork mycket finare ut.

Kommentera

Såpa, vatten och fin stålull så blir korken som ny till utseendet men även något uppruggad vilket ger bättre grepp.

Kommentera

Lite värmeslingor och en batterihållare fastmonterad vore kanske ngt för kalla händer vintertid. Eller batteri som balansvikt bak i skaftet skulle bli slimmat.

Finns det eller ska man riva isär julahandskarna och testa?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  271 295 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13