Multirulle Line guide följer inte linan i sidled när jag kastar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle Line guide följer inte linan i sidled när jag kastar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Multirulle Line guide följer inte linan i sidled när jag kastar

Sitter här i båten och undrar om det är jag som inte hänger med eller om det är fel på min rulle...

Jag har precis köpt mig en Abu revo toro, som jag just nu tagit ut på första fisketuren. Och så märkte jag att guden för linan inte åker fram och tillbaka i sidled med linan när jag kastar. Det ska väl inte vara så? Den följer linan när jag vevar in och när jag drar ut linan med slirbromsen.

Är jag trög eller är det fel på den?

Varken eller, den ska va så.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Varken eller, den ska va så.
      Är det så för lågprofil rullar då? För jag jämförde med min gamla ambassadör 6000, på den följer lin guiden linan fram och tillbaka även vid utkast.

Testade att kasta lite till med min revo toro igen och det fungerade men känns ju som att det kommer bli väldigt osynk mellan lina och guide efter ett tag? Eller så är jag bakom flötet

Kommentera

Det ska vara så och det fungerar. Jag har bägge varianterna och som sagt, det fungerar med stillastående linförare så länge som spolen inte är för bred och/eller linföraren sitter för nära spolen. Typexemplet är Mörrumserien där 1600 storleken fungerar finfint medan 3600 får problem med linresning. Revo Toro lider inte av något av dessa designproblem. Kasta och njut....
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
          Det ska vara så och det fungerar. Jag har bägge varianterna och som sagt, det fungerar med stillastående linförare så länge som spolen inte är för bred och/eller linföraren sitter för nära spolen. Typexemplet är Mörrumserien där 1600 storleken fungerar finfint medan 3600 får problem med linresning. Revo Toro lider inte av något av dessa designproblem. Kasta och njut....
          Jaha, hade helt missat detta. Fiskat med samma ambassadör i massa år inte kollat på andra rullar förens nu när jag köpte denna. Så blev orolig när det inte betedde sig som min andra rulle. Men vad härligt, då är det bara till att ge sig ut å kasta i morgon bitti!

Tack för infon!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 846 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S