Curado - lägger linan ojämt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Curado - lägger linan ojämt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Curado - lägger linan ojämt

Hejsan

Har en Curado K som lägger linan ojämnt enligt bilden. Tänkte till hösten lämna in den pga det, ifall ingen här har en enkel lösning på problemet?

Click image for larger version

Name:	20180723_193032.jpg
Views:	1
Size:	975,9 KB
ID:	1857974

Går linspridaren ojämnt mycket åt vänster då? Om du har en båt så kan du ju bara släppa ut lina på tomgång och veva in igen. Är den då fortfarande ojämn lär den ju vara i obalans. Hur man löser det vet jag inte, mer än som du säger att lämna in den. Jag har fortfarande inga problem med min Curado K men dock tyckte jag mig skönja en begynnande backe i linan vid ett tillfälle men det var ytterst temporärt.

Kommentera

Ursprungligen postat av yooz1e Visa inlägg
      Hejsan

Har en Curado K som lägger linan ojämnt enligt bilden. Tänkte till hösten lämna in den pga det, ifall ingen här har en enkel lösning på problemet?

[ATTACH=CONFIG]101404[/ATTACH]
      Ibland ser det ut så om det är en konstig knut mellan bottennylonet å flätlinan, kanske någon praktikant som spolat på linan och gjort det slarvigt i butik?

Kommentera

Linföraren åker inte hela vägen åt höger vad jag noterat

Kommentera

Liknande hände mig med ett spö jag hade, troligen på grund av ringarna samt att jag nästan alltid fiskar åt samma håll.
          Inte en Curado då, minns inte vilken rulle faktiskt. Men löste det genom att sätta den på ett annat spö om jag minns rätt.

Tror det var stora ringar som gjorde att linan alltid sträckte åt ena hållet, vänster i mitt fall.
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Har hört att en del Shimano har lite ojämn kvalitet men att det var så illa...

Som sagt ut med all lina och veva upp med nytt spö, är det fortfarande ojämnt så kan det vara en felande linförare/evighetsskruv, reklamera?
            Senast ändrad av anteman; 2018-07-23, 21:20.

Kommentera

Patrik, är rullen använd eller har du precis spolat på linan själv?

Jag ”lyckades” spola på lina på det sättet på en Ambassadeur. Jag höll tydligen spö och rulle på ett olämpligt eller så spände jag linan mellan tumme och pekfinger ”ensidigt”.

Linupplägget blev helt korrekt när jag fiskat med rullen.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Det är linföraren som inte åker hela vägen ut åt höger helt enkelt.
                Kanske visa återförsäljaren som i sin tur får kontakta Normark eller vad dom heter och se vad dom säger om saken. Kanske skickar några nya delar man får byta själv... Who knows

För att lämna in den för reklamation är det inte tal om förns vintern gör sig påmind såvida inget större haveri händer.

Kommentera

Nej har fiskat hela sommaren sådär. Har spolat på lina på en Revo Beast flera ggr utan problem. Även olika linor på denna Curado med samma resultat varje gång.

När linföraren inte kommer lina långt ut åt höger som vänster så efter många varv fram å tillbaka så blir ju resultatet snett :P

Kommentera

Ursprungligen postat av yooz1e Visa inlägg
                    Det är linföraren som inte åker hela vägen ut åt höger helt enkelt.
                    Kanske visa återförsäljaren som i sin tur får kontakta Normark eller vad dom heter och se vad dom säger om saken. Kanske skickar några nya delar man får byta själv... Who knows

För att lämna in den för reklamation är det inte tal om förns vintern gör sig påmind såvida inget större haveri händer.
                    Reklamera omgående!!
                    Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 846 visningar
                    0 gillar