CHOPPER TRIGGER vs Edge TPR Trigger,8,6,fot40-130 gr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CHOPPER TRIGGER vs Edge TPR Trigger,8,6,fot40-130 gr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• CHOPPER TRIGGER vs Edge TPR Trigger,8,6,fot40-130 gr

Är det någon som har fiskat med de här spöna? Behöver höra lite vad ni tycker här inne inne jag pungar ut pengarna. Både plus o minus!
    Senast ändrad av gabbu; 2007-02-03, 19:38.

Har ett RST Chopper och det är ett grymt spö, lätt och med en grym klinga. Rejäl ryggrad men ändå snabb och känslig topp. Jag tycker det kastar allra bäst 80-100 gram men 40-120 stämmer bra för vad som är lämpliga kastvikter. Jag har inte testat Edge't men tycker de verkar vara grymma spön också. Jag valde själv mellan de två och tyckte att prisskillnaden kunde jag lägga på att trimma rullen istället (en ProRocket 6500). Ångrar mig absolut inte men om pengar inte spelar någon roll så hade Egde't varit väldigt frestande. Längdskillnaden är i handtaget, från rullfäste till topp är de snudd på lika långa. Jag har testat både BFT Strike Giant och Zalt Solö och jämfört Choppern med dessa, Choppern läxar båda dessa rejält, de känns fladdriga och odistinkta i jämförelse, Choppern har mera ryggrad och mera känsla. Jag tippar att Edge't är minst lika bra som Choppern, är själv väldigt nyfiken på om någon har fiskat båda dessa.

Kommentera

undrar samma sak, är solö ett skönt spö?

Kommentera

Ursprungligen postat av Ringaby Visa inlägg
        undrar samma sak, är solö ett skönt spö?
        Det är ok, men inte i klass med RST och Edge.

Kommentera

Priset för edgen idag ligger på ca 1500 inkl. frakt+postförskott. Hade edgen kostat 2200:- som förrut hade jag nog valt choppern, men nu ligger det som sagt på 1500. Har hört mkt bra från choppern men har svårt för att bestämma mig. Kanske nån annan som vet mer om edgen?

Kommentera

Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
            Är det någon som har fiskat med de här spöna? Behöver höra lite vad ni tycker här inne inne jag pungar ut pengarna. Både plus o minus!
            Skaffade mig precis ett RST / LF Chopper Trigger. Kan bara konstatera att jag gjorde ett bra val. Precis som Kolnej skriver så är det en perfekt kombination av känslighet och styrka i en lätt klinga. Var ute idag och fiskade mest med curlytailjiggar med 22g blyhuvuden. Kastlängderna var ungefär i samma klass som med min haspelutrustning (vilket får anses vara ett bra betyg). Buster-jerkar hivas skitlångt. Beten på 100g+ funkade också bra men jag tog det lite försiktigt är jag testade dessa. Ännu har jag inte hittat något på minussidan.. Bästa spöt jag har fiskat med.

Har inte fiskat med Edge-spön, men har hört mycket gott om dem.

Kommentera

Kul att höra att du som många andra lovordar choppern. Jag slängde precis iväg en beställning på edgen och hoppas att den infriar mina förväntningar. tack för tipsen allihopa!

Kommentera

Jag lägger mina pengar på ett Bass Pro Shops® Pete Maina Signature Series Muskie Rods PMX86MHT-2 istället 14 - 140 för 700 + frakt!

Kommentera

Ursprungligen postat av RobRaven Visa inlägg
                  Jag lägger mina pengar på ett Bass Pro Shops® Pete Maina Signature Series Muskie Rods PMX86MHT-2 istället 14 - 140 för 700 + frakt!
                  hoppas din fraktkostnad inte blir alltför stor! Många som inte rekommenderar att beställa hem spön från amerika pga att paketen ses som skrymmande och därtill blir en stor merkostnad!!

Kommentera

Vem säljer RST / LF Chopper Trigger 9 fot 40-120gr. Har sökt på detta spö men hittar inget om den mer än de vi ratar om här på sidan. Kan någon hjälpa ,mig finns info om spöt och gärna en bild.
                    Jag vill gärna se hur rullfästet är på spöt.

Mvh Johan.
                    [FONT="Times New Roman"]Nu rockar vi, drar och fiskar ännu mer fisk. [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 304 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13