Abu Garcia black max 3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcia black max 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Abu Garcia black max 3

    Abu Garcia black max 3 har tydligen sålt ganska bra här i Sverige trots att det är en kinatillverkad rulle. Får den samma lysande betyg här som 5601 sx?

    Jag har försökt leta efter trådar ang rullen här men går bet på det. Finns det några trimprylar förutom lager från https://www.bocabearings.com/

  • #2
    Den har jag nästan bara läst gott om här och där i FS, alltså "lässägen" då jag inte prövat...
    T ex här där åtminstone två ägare uttalar sig
    https://www.fiskesnack.com/forum/fis...rullarna/page4

    Kommentera


    • #3
      Vad anser Ni som har eller tidigare har ägt en Black Max 3 då?

      Kommentera


      • #4
        Ja men herregud - precis det står ju i länken och i andra trådar på FS, precis som jag skrev!
        Ägare till BM har alltså uttalat sig i FS redan (här och där som jag sa...) - gör det nån skillnad om de upprepar till sig just till dig?

        Kommentera


        • #5
          DU tror inte att det finns fler och nyare åsikter om rullen i fråga?

          Låt andra komma till tals och gör forumet levande... det är väl ingen direkt nackdel med en egen tråd för just Black Max 3.

          Kommentera


          • #6
            Jag har en black max. Får jag ofta skatbon: javars. Kastar rullen långt: inte särskilt men oftast tillräckligt. Utan att ha jämfört med dyrare rullar skulle jag tippa att skillnaden mellan denna rulle och en som kostar 3-4 ggr mer är minimal, en rulle som kostar tio ggr så mycket kan säkert vara avsevärt bättre och det lutar väl åt att det blir en sådan förr eller senare.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
              Jag har en black max. Får jag ofta skatbon: javars. Kastar rullen långt: inte särskilt men oftast tillräckligt. Utan att ha jämfört med dyrare rullar skulle jag tippa att skillnaden mellan denna rulle och en som kostar 3-4 ggr mer är minimal, en rulle som kostar tio ggr så mycket kan säkert vara avsevärt bättre och det lutar väl åt att det blir en sådan förr eller senare.
              Vad har du för spö och lina till den och vilka vikter på beten kör du oftast med?

              Kommentera


              • #8
                Westin crank T 7 fot 5-20 g, kastar beten 12-15 gram, kör 0.10 fireline och spiderwire stealth smooth 8.

                Kommentera


                • #9
                  En alldeles utmärkt rulle. Har en kvar, av två. Jag är en av dem som uttalat mig tidigare. Tror dessvärre att det är få som hänger på FS som använder denna rulle. Inte riktigt samma målgrupp.

                  BM är en genomtänkt, välfungerande rulle i det viktspann den är ämnad för. Glöm de lättaste beten bara. Spolen i rullen är alldeles för tung för lättare beten. Men med jiggskallar på ca 10 o uppåt så fungerar den finfint. Rätt inställd och med rätt beten o spö så blir det inte fler skatbon eller kortare kast än med den 4-5 ggr dyrare Premiere. Jo jag har bägge och ett helt gäng Shimanos och daiwa att jämföra med. Dyra sådana dessutom. BM är faktiskt en favorit. Går otroligt mjukt dessutom. Hade faktiskt min BM ett tag som jerkrulle. Lätt sådan till gädda. Inga problem med beten upptill 60 gr. Endast lite klen linkapacitet bara när grövre lina används
                  "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                    Westin crank T 7 fot 5-20 g, kastar beten 12-15 gram, kör 0.10 fireline och spiderwire stealth smooth 8.
                    7 fot krävde på "min tid" mycket av utövaren för att nå långt i kasten. Du kanske skulle testa med ett lite längre spö eller annan mängd lina på spolen.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 932 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 847 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 352 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 067 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X