Någon som kan ge tips om gäddpåk för tungt gäddfiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som kan ge tips om gäddpåk för tungt gäddfiske.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Här kommer en uppdatering. Var förbi grabbarna på Söders precis. Skulle byta till Gator Explorer 180g vilket dom avvråde ifrån då dem mena på att det är underklassat och att SG är lite överklassat så då hamnar jag nästan på samma klassning.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
      Tjena! Är ny här på forumet mina vänner och behöver info eller tips angående ett SG custom predator 8,6 240 g som jag har precis har köpt. Kommer att ha min Abu VC Pike med UT trim på. Då jag redan har ett Pike fight spö klassat upp till 130 g med tillhörande rulle så tänkte jag ha detta spö till att dänga lite tyngre beten, typ 120 g - 170 g. Min fråga är om någon har detta spö, eller vet om spöt är något att ha? Tänker att jag åker och byter in det mot ett Gator explorer 180 g annars. Är som sagt ny här och sämst på allt som har med forum att göra så vet inte om detta inlägg hamnar på rätt ställe men gör ett försök.
      MVH Alan

Old Firehand
      Leif Engström

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

Old Firehand
        Leif Engström

http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Tack för tips. Nu känns min sopkvast genast mycket bättre

Kommentera

Spön är svåra att bedöma ofta lite individuellt vad vi tycker men kanske är det SG CP -170g du behöver? Från Söders sida:
          Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200201-130855_Chrome.jpg
Views:	494
Size:	619,2 KB
ID:	2534334

Kommentera

Tack för tips. Nu känns min sopkvast genast mycket bättre
            Hej Alman;

När jag är ute med min båt och spinnfiskar efter Gädda då har jag tre färdigtacklade spön så att jag snabbt kan byta bete om någon nyfiken Gädda följer efter utan att hugga och för att jag ska försöka locka Gäddan att hugga på något nytt...

Old Firehand
            Leif Engström

https://www.google.se/search?q=leif+...=1580560285674
            Senast ändrad av Old Firehand; 2020-02-01, 13:40.

Kommentera

Ok, det lät intressant. Har inte fiskat med det än så det är bara att komma in med det och byta sa dom på Söders. Får se om jag kanske byter till Gator big bait 180g. Kände däremot i butiken på både Gator 180g och SG 240g och det var inte så stor skillnad på hur styva dom va. Dom hade även nästan samma aktion. Däremot var Gatorn märkbart lättare. Vi får väl se hur jag gör. Kanske köper SG 170g också då den är bra pris på just nu

Kommentera

Ok, det lät intressant. Har inte fiskat med det än så det är bara att komma in med det och byta sa dom på Söders. Får se om jag kanske byter till Gator big bait 180g. Kände däremot i butiken på både Gator 180g och SG 240g och det var inte så stor skillnad på hur styva dom va. Dom hade även nästan samma aktion. Däremot var Gatorn märkbart lättare. Vi får väl se hur jag gör. Kanske köper SG 170g också då den är bra pris på just nu
                Hej Alman;

När du besöker Söders Sportfiske igen försök då att få några personliga råd av Henrik Sandahl eftersom han är en av Stockholms skickligaste Gäddfiskare...

Old Firehand
                Leif Engström

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

Hej Alman;

När jag är ute med min båt och spinnfiskar efter Gädda då har jag tre färdigtacklade spön så att jag snabbt kan byta bete om någon nyfiken Gädda följer efter utan att hugga och för att jag ska försöka locka Gäddan att hugga på något nytt...

Old Firehand
                  Leif Engström

https://www.google.se/search?q=leif+...=1580560285674
                  Jo precis. Har ju som sagt pike fight spöt 130g med tillhörande rulle och Downsize haspel 90g i båten redan så vill ha något för det tyngre gäddfisket. Sen har jag en multi och haspel för abborre som jag har med mig ifall sommar gäddan skyggar, så det är en del som ska få plats i båten. Jag tror jag täcker ett bra viktspam med det jag har. Återkommer med hur spöt känns ifall jag har kvar det. Ska ut och kasta lite imorgon utan att ta bort plastet

Kommentera

Jag tänkte mest att det finns 66 sidor som tar upp dom flesta gäddspön som finns att få tag på i Sverige.

Kommentera

Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
                      Jag tänkte mest att det finns 66 sidor som tar upp dom flesta gäddspön som finns att få tag på i Sverige.
                      Ok, du mena så. Tack för tipset

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 238 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist