BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Yamaga Blue C är grymma. Yamaga B C JH specials har jag hörd mycket bra om också. Där finns ett 71 och ett 72. 71an mera linear ( mjukare i övergången) än 72an.
    Ang. Z-mans Ned rod så tycker jag att det bör kännas på på mässan. Vi ( Dittdrag/ Z-man Scandinavia) har med de. Är ju ändå hur Drew föreställer sig de ideala spön. Det är två olika modeller. Ett regular, ett mera fast. Rätt korta.

Yamaga är ett grymt spö- håller helt med. Själv fiskar jag till Ned de spön som jag varit med att utveckla: Perchzilla Ned och PZ Finesse för vanlig Ned. Och PZ Micro för micro baits. Det ska inte vara smygreklam, men jag tycker med hela hjärtat att de är grymma och som jag vill ha de på längre range. De är 7'6 och 7'3

Förresten så finns Seabed spöt kvar vad jag vet. Ingen som nypt det än
    Ja, jag är onekligen lite sugen på ett Drew's, och nu börjar det ju dessutom suga i Yamaga-tarmen. Kanske får bli båda?
    Hittar inte Seabbed-spöt på hemsidan. Är ju så klart sugen på att kolla vad som blivit med CDM. Klart dom kan bygga spön som konkurrerar med både Europa och Japan i kvalitet med rätt komponenter! Ska testa ett PZ också. Jag blir alltid lite avvaktande när grejerna har för låga priser, men det har ju hänt så sjukt mycket på spöfronten. Idag kan man ju få ett spö som smiskar det som kostade en halv arm och ett ben för 10-15 år sedan för en dryg tusing. Men säger du att de är grymma så måste jag ju ha ett! Är svag för 7'6or så det låter som ett klipp. Måste bara låta nyförälskelsen med mitt Poison Adrena 76 svalna...

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Yamaga Blue C är grymma. Yamaga B C JH specials har jag hörd mycket bra om också. Där finns ett 71 och ett 72. 71an mera linear ( mjukare i övergången) än 72an.
    Ang. Z-mans Ned rod så tycker jag att det bör kännas på på mässan. Vi ( Dittdrag/ Z-man Scandinavia) har med de. Är ju ändå hur Drew föreställer sig de ideala spön. Det är två olika modeller. Ett regular, ett mera fast. Rätt korta.

Yamaga är ett grymt spö- håller helt med. Själv fiskar jag till Ned de spön som jag varit med att utveckla: Perchzilla Ned och PZ Finesse för vanlig Ned. Och PZ Micro för micro baits. Det ska inte vara smygreklam, men jag tycker med hela hjärtat att de är grymma och som jag vill ha de på längre range. De är 7'6 och 7'3

Förresten så finns Seabed spöt kvar vad jag vet. Ingen som nypt det än
    Senast ändrad av Utter; 2024-01-16, 20:54.

Lämna en kommentar:

• Ziggystardust
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg

Tack för tips! Ser ut att vara i lagom range och jag har varit sugen på ett testa ett Yamaga i typ 10 år. Det kanske är dags?
    Inte så dödsdyrt heller, så en given plats i urvalet. Gör ju inget heller att det är tvådelat vilket jag gillar för transport...
    Gillar Yamagas eftersom de visar balansen, hur det böjer sig vid belastning och även hur det är vid drilling. Sen att det är fjäderlätt och underbar skoj att fiska med.
    Bara slå till

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg
    Yamaga Blanks Blue Current III 69

Ett suveränt spö. Fiskar med castingversionen och det spöt är magiskt. Bäst av allt, Made In Japan..
    Tack för tips! Ser ut att vara i lagom range och jag har varit sugen på ett testa ett Yamaga i typ 10 år. Det kanske är dags?
    Inte så dödsdyrt heller, så en given plats i urvalet. Gör ju inget heller att det är tvådelat vilket jag gillar för transport...

Lämna en kommentar:

• Ziggystardust
    replied
    Yamaga Blanks Blue Current III 69

Ett suveränt spö. Fiskar med castingversionen och det spöt är magiskt. Bäst av allt, Made In Japan..

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ok kamrater! Utter, hilfe! Missade ovanstående deal, men är på jakt efter ett dedikerat finesse-Ned fiske, med 2-4g skallar. Någon som testat Drew's Ned rod?

Har just köpt en Luvias 2500 som jag tänkte är lätt nog att bli en dedikerad Ned-rulle, så har inget emot att tejpa den på spöt. Annars öppen för alla förslag. För att göra saken enklare kan vi säga att undre kostnadsgräns är typ 2 laxar, kan gå ner något om det är typ 50% rea Övre oklart. Det ska vara känsligt så klart! Huruvida det är extra fast osv skiter jag nu mer i. Bara det är känsligt, som sagt.

Lämna en kommentar:

• BFT
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Litet spötipps: Dittdrag säljer just nu ett PureLure Seabed spö för 1200. Ett kinesiskt premiumspö. Helt fantastiskt till fiske 1-10g med fast aktion. Har själv två av de. Fuji As och 40t Toray blank. Ett favoritspö till mig som liknar mycket ett Hearty Rise Rock'n Force.
    Grymt spö till ett väldigt bra pris! Rekommenderas!

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Litet spötipps: Dittdrag säljer just nu ett PureLure Seabed spö för 1200. Ett kinesiskt premiumspö. Helt fantastiskt till fiske 1-10g med fast aktion. Har själv två av de. Fuji As och 40t Toray blank. Ett favoritspö till mig som liknar mycket ett Hearty Rise Rock'n Force.

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Jag använder dessa små krokar mest på LarvaZ när jag fiskar nära vass och där det finns risk att fastnar med kroken med c- rig.
    Och de krokar galet bra. Får inte glömma att beten är så tiny- de sväljs av en 10cm borre.
    Men jag använder på just LarvaZ även tunna #8 ds krokar. Drar de igenom mitten av huvudet och fiskar då exposed. Båda krokar funkar.
    Fiskar med ds krok mest om jag byter ofta till andra typer av beten där den lilla offset inte funkar

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Jag har ett paket storlek 8 Mikado krok....har inte använd dem då de är po tok för små. Misstänker att de kanske krokar mindre bra. Men bara att pröva antar jag.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 862 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04