BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• engqvist
    replied
    Tänkte börja med det spö jag för närvarande har. Shimano Cardiff nx b48l. 2-9g
    riktigt trevligt spö, rätt snabbt. Har kastat som lättast 1,5g med det och det är inga problem. Fungerar dock bäst mellan 4-7g.
    En stor fördel är att det finns lite kraftresurser i det. Har fått ett gäng gäddor och många regnbågar på det. Störst var en gädda på 3,8 i en liten skogsjö. Spöt laddar riktigt bra och kastar mycket längre än man förväntar av ett sådant kort spö.
    Tyvärr så är det svårt att ladda det när det är riktigt trångt vid bäckörings fiske.
    Tänker därför bygga ett glasfiber spö till just det fisket som man kan ladda utan något utrymme. Men det blir ett senare projekt.

Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• engqvist
    started a topic BFS/UL fiske och utrustning!

BFS/UL fiske och utrustning!

Eftersom jag snöat in mer och mer på BFS/UL fiske för varje år tänkte jag skapa en tråd där man kan dela med sig av allt som hör dit. Rullar, spön, linor, beten, spolar, kullager, tekniker....
    Tanken är att vi pratar en kastvikt på maximalt 10g över det tycker jag att man passerat UL.
    Även om min kunskap bara är multirullar och jag kommer ägna mina inlägg om det så tänkte jag tråden även skulle vara öppen för haspel fiskare så länge vi pratar UL..

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 869 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 354 svar