Hjälp utrusning till gäddfiske ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp utrusning till gäddfiske ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej igen fiske vänner ni glömde berätta att man bli beroende snabbt av att köpa mera rullar. Fick hem idag revon och har beställt hem 2 till nya

Mvh maler

Kommentera

Min bild är dessutom att man blir mycket mer beroende av att köpa multirullar än att köpa haspelrullar. Fiskar man haspel är det nog lättare att trillar dit på spököpsberoende.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kulfisk Visa inlägg
        Min bild är dessutom att man blir mycket mer beroende av att köpa multirullar än att köpa haspelrullar. Fiskar man haspel är det nog lättare att trillar dit på spököpsberoende.
        Ja helt otroligt har 3 stycken jag som hade budget på 2000 hamnade till slut på runt 5000

Tänkte kolla bara är det ok med en nylonlina på 0.22mm under flätlina 0.30mm ??

Mvh

Kommentera

Om du inte knyter ihop den svagare nylonlinan med den troligen minst dubbelt så dragstarka flätlinan går det bra. Lägg istället på så mycket nylon du tror dig behöva i botten på spolen. Linda därefter ett varv isoleringsband över nylonet och fäst sedan flätlinan runt det paket på samma vis som om du skulle fästa linan direkt kring spolaxeln.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
            Om du inte knyter ihop den svagare nylonlinan med den troligen minst dubbelt så dragstarka flätlinan går det bra. Lägg istället på så mycket nylon du tror dig behöva i botten på spolen. Linda därefter ett varv isoleringsband över nylonet och fäst sedan flätlinan runt det paket på samma vis som om du skulle fästa linan direkt kring spolaxeln.
            Hej vännen!
            A precis ska inte knyta ihop dom. Tänkte så här spola på nylon lina sen när det är tillräckligt så knyter jag runt den bara sen knyter jag runt den flätlinan och spola på? Kommer detta att funka då jag inte hittar isoleringsband
            mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Maler Visa inlägg

Hej vännen!
              A precis ska inte knyta ihop dom. Tänkte så här spola på nylon lina sen när det är tillräckligt så knyter jag runt den bara sen knyter jag runt den flätlinan och spola på? Kommer detta att funka då jag inte hittar isoleringsband
              mvh
              Det bör det göra men det kan finnas en risk att flätlinan jobbar sig ned i nylonet om du ofta drabbas av bottennapp. Du lär märka det med tiden i så fall och isolerband hittar du väl på vilken bemannad mack som helst annars.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg

Det bör det göra men det kan finnas en risk att flätlinan jobbar sig ned i nylonet om du ofta drabbas av bottennapp. Du lär märka det med tiden i så fall och isolerband hittar du väl på vilken bemannad mack som helst annars.
                Tack vännen då kör jag på så som du säger.
                ska ut på fredag och försöka fiska från land på mälaren hoppas det blir nån fisk denna gången
                mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                271 826 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist