Köpråd aborrspö multi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd aborrspö multi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg
    perchfight crank cast eller Scout Lunker om du har högre budget!
    Lunker går nog bort pga vikten, känns orimligt tungt!
    Crank cast ser däremot intressant ut!

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Adde_92 Visa inlägg

      Lunker går nog bort pga vikten, känns orimligt tungt!
      Crank cast ser däremot intressant ut!
      Inget jag lagt märke till. Jag kör dock haspel! Jag använder Vanford 2500 . Jag har hellre bra grejer oavsett vikt. Finns lätta spön som absolut inte ens är trevligt att fiska med. Jag har testat båda spöna fast till Haspel! Och den trevligaste var faktiskt Lunkern. Men Crank spöt är absolut ej dåligt. Det fungerar till allt dessutom och klarar lätta skallar galant. Sedan är de ju kortare än Lunkern om jag minns rätt och det är ju fördel om du ska använda twitchbeten!

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

        Inget jag lagt märke till. Jag kör dock haspel! Jag använder Vanford 2500 . Jag har hellre bra grejer oavsett vikt. Finns lätta spön som absolut inte ens är trevligt att fiska med. Jag har testat båda spöna fast till Haspel! Och den trevligaste var faktiskt Lunkern. Men Crank spöt är absolut ej dåligt. Det fungerar till allt dessutom och klarar lätta skallar galant. Sedan är de ju kortare än Lunkern om jag minns rätt och det är ju fördel om du ska använda twitchbeten!
        Okej!
        Kanske får ta en tur till söder och känna lite, synd att dom har monopol på sina spön, min gamla smutsdiesel får ju inte köra på hornsgatan längre.
        Mitt W6 finesse haspelspö är ju lika långt som lunker men betydligt lättare, kör också vanford 2500 på den och är nöjd med det.
        Fått många bra förslag nu, men tänker nog och åka ut i butik och testa lite innan köp, har hänt att man beställt hem spön som man inte vart riktigt nöjd med tidigare.
        Sist var det ett daiwa ags 7-32g haspel som jag tyckte var alldeles för styvt för ändamålet, fint spö som kastade långt men inte trevligt att kasta beten 12gram och under med.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Adde_92 Visa inlägg

          Okej!
          Kanske får ta en tur till söder och känna lite, synd att dom har monopol på sina spön, min gamla smutsdiesel får ju inte köra på hornsgatan längre.
          Mitt W6 finesse haspelspö är ju lika långt som lunker men betydligt lättare, kör också vanford 2500 på den och är nöjd med det.
          Fått många bra förslag nu, men tänker nog och åka ut i butik och testa lite innan köp, har hänt att man beställt hem spön som man inte vart riktigt nöjd med tidigare.
          Sist var det ett daiwa ags 7-32g haspel som jag tyckte var alldeles för styvt för ändamålet, fint spö som kastade långt men inte trevligt att kasta beten 12gram och under med.
          åk till söder med din rulle och känn på båda söders spön. och de spön du har fått tips om här.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 310 svar
          263 344 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          857 svar
          139 534 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gaddivar  
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 031 svar
          193 849 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
          7 svar
          2 150 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg billion
          av billion
           
          Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
          79 svar
          12 353 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Torekrok  
          Arbetar...
          X