Penn Squall någon? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Penn Squall någon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Penn Squall någon?

    Hej !

    Är det någon här som testat Penn Squall och kan lämna en recension?

    //Sadda

  • #2
    Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
    Hej !

    Är det någon här som testat Penn Squall och kan lämna en recension?

    //Sadda
    Jag gissar att det inte är den här du menar https://www.pennfishing.eu/products/...-speed-1315420

    Kommentera


    • #3
      Rätt gissat.

      Kommentera


      • #4
        T.ex en sån.

        PENN Squall lågprofilrullar ger dig all hållbarhet du kan förvänta dig av PENN®. Den bearbetade och anodiserade aluminiumramen, 5 + 1 kulagersystem i rostfritt stål och maskinbearbetade mässingsdrev ger Squall rejäl hållfasthet. Finns i storlekarna 200, 300 och 400.Anodiserat aluminiumstativ.5 + 1 kullager i rostfritt stål.HT-100™ slirbromssystem.Magnetbroms.Linkapacitetsringar.Maskinarbetade kugghjul i mässing.

        Kommentera


        • #5
          Tja.
          ​​​​​​
          Har inte testat en sådan men däremot torrvevat den och sin dyrare broder ett gäng gånger. Fathom kändes bäst helt klart.

          Skulle väl säga att denna Squall påminner en del om Beast X, fast lite bättre. Lite mindre glapp om ja minns rätt. Aluminiumstativ om ja inte minns fel.

          Fathom kändes fin, såpass att jag kanske köper en längre fram. Är väl dock utgående, tror jag, dessa modeller?

          Inte till särskilt stor hjälp detta, men varsegod ändå

          Fridens, JK

          Kommentera


          • #6
            Allas åsikter räknas i min bok!! Förstår bara inte varför Penn har så dåligt rykte över lag....

            Kommentera


            • #7
              Nä de förstår inte jag heller riktigt. Kan lätt tänka mig fiska med båda dessa, före ABUs rullar.

              Aluminiumstativ är ju en av fördelarna Penn har. Sen finns dom ju i flera olika storlekar, skiljer sig lite från Revo Beast och Revo Beast X men är vad ja fått fram mer eller mindre lika under skalet.

              Kommentera


              • #8
                Är ingen rullnörd men det finns säkert ett gäng här inne som kan förklara. Misstänker iaf att många av rullarna som säljs i svenska butiker tillverkas i samma fabriker... Sen skiljer , kugghjul, spolar m.m såklart.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
                  Är ingen rullnörd men det finns säkert ett gäng här inne som kan förklara. Misstänker iaf att många av rullarna som säljs i svenska butiker tillverkas i samma fabriker... Sen skiljer , kugghjul, spolar m.m såklart.
                  Samma globala drake till ägare som bla ABU, Pure Fishing. Så det med tillverkningen är nog ingen högoddsare.
                  Verkar dock som att de än så länge har hållit fingrarna ifrån ”de heliga korna”, International och Senator serierna. Låt oss hoppas att det fortsätter så…

                  Kommentera


                  • #10
                    Mjo, man ser att de är hyfsat lika rullar när man har dom brevid varandra. I de storlekarna ja vevat vilket ja antar va 200. Samma storlek som Beast lp rullarna. Men jag hade som sagt gått på Penn rullarna före Beast rullarna.

                    Aluminiumstativ slår ju grafit alla dagar i veckan för mig, blev faktiskt lite förvånad över att Revo Beast hade grafitstativ. Och att den inte har lager på båda sidor om mindre drevet, Shimanos X-Ship/Daiwas Hyper Support. Båda är saker jag helst ser i rullar som kostar en del. Synd att ABU som är världskända för just fiskerullar inte ger sig på att designa en egen lågprofilare.. Lite fattigt gjort om man frågar mig faktiskt.
                    Att LP rullarna är relativt glappiga är även det tråkigt. Hade ju helst velat fiska med grejjer från företaget där min släkt jobbat, men kan inte bortse från den skillnaden som är, mot tex min Curado som kostar ~2200 jämfört med Revo Beast som ofta ligger 3000+.

                    Den nya serien revo är ju dock lite annorlunda med sin icke symetriska ram. Ska vara designad i Japan dock, va jag har hört.
                    ​​​​​​Mekaniken är ju densamma som en rundgavlad, bara mer anatomiskt omplacerat. Så bör ju finnas kunskap i fabriken här för att designa en riktig killer lp-rulle.

                    Tråkigt att det inte görs.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 332 svar
                    265 873 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    865 svar
                    140 712 visningar
                    16 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 032 svar
                    194 849 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Startad av Mankan G, 2017-02-01, 16:03
                    256 svar
                    79 381 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JONNIE ROCKER  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 216 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X