BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskade Berkley hit stick 1,9gram med Stroft ls 0,20 kändes som linan var lite grov för dom betena. Har Stroft ls 0,18 men är den också lite grov, skulle 0,16 passa bättre?
    Är skillnaden mellan 0,20 o 0,18 "stor" ?

    Fiskar wobbler 1,9-5,5gram med Aldebaran och Dankung glassfin.

    Kommentera


    • Ja, 0,16 mm monofil skulle nog vara bättre. Skillnaden mellan 0,18 och 0,20 är bokstavligen hårfin.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
        Fiskade Berkley hit stick 1,9gram med Stroft ls 0,20 kändes som linan var lite grov för dom betena. Har Stroft ls 0,18 men är den också lite grov, skulle 0,16 passa bättre?
        Är skillnaden mellan 0,20 o 0,18 "stor" ?

        Fiskar wobbler 1,9-5,5gram med Aldebaran och Dankung glassfin.
        Jag kör stroft 0,16 till beten mellan 1,5-6g .
        0,20 är för tok för tjock och kraftfull till det.

        Kommentera


        • Ny kombo. Megabass Orochi x10 kirisame bait finesse tillsammans med en Shimano Calcutta Conquest BFS XG

          Kommentera


          • Jag har noll koll på BFS fisket och undrar om vilken lågprofilare som klassas som just BFS rulle? Jag ser ju att i Sverige finns någon Shimano Curado BFS men är de större Shimano i 70 storlek eller Daiwa i 80 storlek alldeles för stora för att räknas till BFS? Om jag inte orkar importera från typ AliExpress, vilken rulle är prisvärd tycker ni från svensk butik eller om jag sträcker mig till Tyskland och Norden? Tar även förslag på billigt spö!

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
              Jag har noll koll på BFS fisket och undrar om vilken lågprofilare som klassas som just BFS rulle? Jag ser ju att i Sverige finns någon Shimano Curado BFS men är de större Shimano i 70 storlek eller Daiwa i 80 storlek alldeles för stora för att räknas till BFS? Om jag inte orkar importera från typ AliExpress, vilken rulle är prisvärd tycker ni från svensk butik eller om jag sträcker mig till Tyskland och Norden? Tar även förslag på billigt spö!
              Tjo.
              Jag är inte super insatt heller men jag tycker inte du borde fastna i vad som är BFS. Tänk på vad du ska ha utrustningen till och införskaffa sen utrustning för det.
              Om du ska slänga supersmå drag mellan 1 och 6-7gram så är en del utrustning som heter BFS super bra. Över det kan en 70 stl rulle absolut fungera. Min Alphas ct70 slänger lätt drag på 6-7 gram adekvat distans.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
                shimano 24 poison adrena 164l-bfs/2 och en Calcutta conquest bfs

                måste säga att combon blev snygg iaf ska bli kul o testa i helgen!
                Tar jättegärna en rapport om det spöt. Knäckte mitt Megabass Orochi i kajaken i helgen och ska köpa något nytt för försäkringspengarna. Valde mellan Shimano PA & Orochi innan jag köpte Orochi. Fiskar mest freerig/jika på BFS och vill ha det perfekta spöt till det. Alltid från båt, så kastlängd kanske inte är det viktigaste men de extra 3" gjorde att jag valde Orochi't till slut.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av orm Visa inlägg

                  Tar jättegärna en rapport om det spöt. Knäckte mitt Megabass Orochi i kajaken i helgen och ska köpa något nytt för försäkringspengarna. Valde mellan Shimano PA & Orochi innan jag köpte Orochi. Fiskar mest freerig/jika på BFS och vill ha det perfekta spöt till det. Alltid från båt, så kastlängd kanske inte är det viktigaste men de extra 3" gjorde att jag valde Orochi't till slut.


                  använt min till dartjiggskallar/jerkskallar på 3-5g och även hooverjigg och det har den varit som en dröm till! Den kommer va grym till jika-rig skulle ja lätt tänka mig!

                  ska testa andra metoder lite mer på combon men då jerkjiggandet har varit sinnessjukt bra till borre de senaste passen har ja nästan bara kört det!

                  älskar att den har grym ryggrad och ändå kan snärta iväg lätta beten!

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 332 svar
                  265 738 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                  Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                  858 svar
                  139 984 visningar
                  16 gillar
                  Senaste inlägg JONNIE ROCKER  
                  Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                  1 031 svar
                  194 453 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                  7 svar
                  2 184 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg billion
                  av billion
                   
                  Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                  79 svar
                  12 472 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Torekrok  
                  Arbetar...
                  X