Downsize spinnspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Downsize spinnspö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Downsize spinnspö

    Tänkte ge mig på gäddfiske igen efter en lång paus och mottager gärna tips på trevliga spön för downsize fiske. Kastvikt på 80-90g och en längd på max 8' är önskvärt. Har kikat lite på BFT roots g2 tailgunner,Daiwa tatula och Svartzonker black series pro. Men tar gärna emot fler tips på spön.


    Mvh/Jimmy
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

  • #2
    Drog iväg ett pm angående ett spö jag kan sälja till dig :⁠-⁠)

    Kommentera


    • #3
      The Mountain 7'6:a upp till 120gram(upp till max 100 enligt mig) från ditt drag är riktigt mysigt.
      Har även ett svartzonker black pro 7'10 eller om det är 7'11 upp till 100gram och även det är ett redigt bra spö om än något tyngre än the mountain.

      Kommentera


      • #4
        Tycker Daiwa & Savage Gear sticker ut & gör riktigt bra spön som är genomtänkta & prisvärda. Daiwa som har en egen fabrik oavsett prisklass så levererar dom spön med bra känsla & bra kast egenskaper, hade ett 7 fot 350kr spö för ungar som kom med i båten, väldigt enkla komponenter men känslan var fantastisk, har även ett AGS Elite med jätte fina komponenter & super trevlig känsla

        Mads på Savage Gear har en mkt bra känsla för hur man komponerar ihop spön, har några ur SG4 serien & jag blir alltid lite förvånad hur trevliga dom är.

        Kommentera


        • #5
          Tack för tipsen. Ska kolla upp spöna. Viktigaste är att dom inte är styva som påkar.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

          Kommentera


          • #6
            Ett budgettips är Daiwa laguna xt 7'7 -80gram. Riktigt bra spö för pengarna, använder mitt med en ambassadeur 4601 till gös å lättare gäddfiske.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
              Tycker Daiwa & Savage Gear sticker ut & gör riktigt bra spön som är genomtänkta & prisvärda. Daiwa som har en egen fabrik oavsett prisklass så levererar dom spön med bra känsla & bra kast egenskaper, hade ett 7 fot 350kr spö för ungar som kom med i båten, väldigt enkla komponenter men känslan var fantastisk, har även ett AGS Elite med jätte fina komponenter & super trevlig känsla

              Mads på Savage Gear har en mkt bra känsla för hur man komponerar ihop spön, har några ur SG4 serien & jag blir alltid lite förvånad hur trevliga dom är.
              Ja savage gear bruka göra fina spön. Haft ett gäng genom åren o inte varit missnöjd med något av dom. Idag har jag bara ett litet sg2 micro lure kvar.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 332 svar
              265 873 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
              Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
              865 svar
              140 712 visningar
              16 gillar
              Senaste inlägg MathiasJK  
              Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
              1 032 svar
              194 850 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg MathiasJK  
              Startad av Mankan G, 2017-02-01, 16:03
              256 svar
              79 381 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg JONNIE ROCKER  
              Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
              7 svar
              2 216 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg billion
              av billion
               
              Arbetar...
              X