Bästa gäddpåken ska införskaffas - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa gäddpåken ska införskaffas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa gäddpåken ska införskaffas

Hej på er!

Ska införskaffa ny gäddpåk och vill ha tips på va ni anser är den absolut bästa pinnen? Finns ingen budget och ska kasta upp till 180 gram bekvämt. Vill bara ha ett jävligt bra kvalitetsspö.

St Croix Legend Elite vet inte om det blir så mkt bättre.
    Är super nöjd med mina.
    Kastar fantastiskt bra, man känner hur spöna laddar och skjuter iväg betena, sen att drilla fisken är kul även dom små.

Kommentera

The lure weight disappears. A control-dominated heavyweight versatility. Length: 8' 0" / Lure: 50g~400g(Mono) / 50g~500g(PE) / Line: 25lb~40lb(Mono) / 6~10(PE)Heavyweight swimbait fishing — what many call the “Giant Bait Game” — is no longer a niche pursuit.It has become a core style, and at its forefront stands the GB

köp

Kommentera

Ok! Nån som testat wolfcreeks nya 2.0 eller imx pro swimbait?

Kommentera

Hoppsan, när jag läste Gäddpåk tänkte jag mig en klubba för att slå ihjäl firren, inte ett spö för att få upp dem.

Kommentera

Kolla Tackle crew och deras youtube videos. Det har gått igenom en hel del gäddspön, bl.a imx pro swimbait.

Själv måste jag verkligen rekommendera Millerods Dreamfreak. Det absolut skönaste spöt jag haft för beten i viktspannet 130-200g.

Kommentera

Om du sällan fiskar över 100 gram och håller dig i mellanspannet så är min favorit St croix legend elite Musky 8'6 MHF (LEM86MHF) 1-3 ounce. Spöt är så pass bra så jag tror t.o.m. man får mer fisk på det. Extremt allround, lätt, känsligt, fin parabolisk aktion, roligt att drilla med. Ett snyggt spö man blir glad av att fiska med både vid kast och drillning. Minus mest för småsaker man snabbt vänjer sig bort med, delat bakhandtag, annorlunda grip sk palm grip.

För det tyngre fisket kör jag med storebrorsan St croix legend elite musky LEM90HF 3-8 ounce men det är styvare och har inte alls samma egenskaper.

Har inte testat särskilt många andra high end modeller så har inget i samma prisklass att jämföra med. I vilket fall så skulle jag starkt rekommendera att gå in i en butik och provsvinga med det spöt du har tänkt dig köpa, vilket kanske är enklare sagt än gjort.
              Senast ändrad av gabbu; 2026-03-28, 03:08.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              273 481 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13