Bästa fångst givande drag.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa fångst givande drag..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa fångst givande drag..

Hej allihopa, vilket är ditt mest fångst givande drag? och på vilket har du fått största fisk? , vilken metod, vilken årstid och vilken färg på draget ? ..

det som hitils funkat bästa för mig är nog Bomber 16a grön/svart eller Westins 17cm abbore, i alla fall till mängden gäddor, har dock inte fått någon särskilt stor har fått fisk med bombern för mesta del på spinn och westins på både spinn och trolling.

Så nu undrar jag vilka drag som funkat på gädda för er vill ha så många svar som möjligt alltid kul att få reda på hur de går för andra

för mig är det helt klart en buster jerk haha vist dom är ganska tråkiga att fiska men dom ger alltid fisk på de vattnen jag fiskar på så jag kör rättså mkt med dom, 9,9 är största på färgen c99.

Kommentera

bomber 15A har absolut gett mig mest fisk. både lax/öring/gäddda/abborre/gös i färgerna sal25 g-fleck eller hotfrogen... salS2 har gett störst gädda på 9400gram o sal25G-fleck har gett största lax på 9070gram

Kommentera

Ursprungligen postat av Simonb Visa inlägg
        för mig är det helt klart en buster jerk haha vist dom är ganska tråkiga att fiska men dom ger alltid fisk på de vattnen jag fiskar på så jag kör rättså mkt med dom, 9,9 är största på färgen c99.
        Jaa buster brukar ju funka för många... men jag håller med dig dom är inte så jätta roliga :P

Kommentera

Allt beror ju på när man fiskar, var man fiskar, under vilka förhållanden man fiskar och hur ofta man fiskar samt vilka arter man riktar fisket mot.

Men håller vi oss enbart till gädda så har sett över tiden Utödraget 35g och Utö Vass gett mest och också störst samt Mörrumspinnare 18g många fina fiskar. Skeddraget är också fångstsäkert i mitt utförande.

Holografisk tejp i guld har höjt fångsterna avsevärt på sommaren och orange/vitt/självlys rockar på senhösten innan isläggningen.

Wobbler är inget förstahandsval om jag ska kasta men duger väl att släpa på.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Mest gädda har jag tagit på Buster jerk i färgerna skitmört (C41) och orange tiger (C31). Den största gäddan tog jag på en kopia av slider, som heter Humphy Jerk i svartsilver, mitt i gassande solsken. Den bästa wobbler är Zam, gärna 22 cm och den klassiska färgen papegoj.

Kommentera

en personlig favorit är Bomber 15 resp 16a i färgen xm7(spygröna) samt ett par andra som oftast fungerat är zalt och attitudeshad..

Kommentera

Har inte jerkfiskat så länge. Men procentuellt sett är det nog en buster jerk, eller möjligtvis en pig.

Men mest fisk på någonsin är en reflexspinnare helt överlägsen. Medium storlek med blå/silver sked. Har levererat allt från öring till gädda. Jag skämtar inte när jag säger att den har dragit lugnt över 500 fiskar.

Kommentera

Stammer in i reflexkoren, for mig har vit kropp med rodsvart sked funkat bast och den har gett oring, abborre, gadda samt spatta!

Har fortfarande inte brackt mitt eget gaddrekord sen barndomen pa ett uto dock.

Far spel pa detta tangentbordet...
                  Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Zalt, svävande, färgkod 62 eller 54. Den 14cm 54a jag har använt ett tag passerade 100kg strecket i morse. 62an är för mulet och 54an för soligt väder.
                    www.utreel.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 259 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist