ABU Terminator - dålig kvalité? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Terminator - dålig kvalité?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ABU Terminator - dålig kvalité?

Jag var ute och kastade lite med en terminator wobbler 9gr(samma som nuvarande abu tormentor) som jag bara har använt 2-3 gånger innan. Bottnen var lite stenig och ca 5 meter från land råkade jag fastna på kanten av en sten, så jag drog till uppåt ganska löst med spöt och vad händer? Jo, wobblern lossnade men skeden gick av på mitten. Blev ganska besviken.

Nu kan det ju varit så att skeden satt fastkilad på ett olyckligt sätt, men jag har gett andra wobbler en betydligt våldsammare behandling vid bottennapp i mina dagar och dom har aldrig skadats så, kanske nån repa på sin höjd bara.

Vad tycker ni om terminator/tormentor?

Inte hänt mig iallafall, tycker att det är så med Nils Master. Skeden är ganska ömtålig på dem om du frågar mig, men det är fortfarande en riktiga bra wobbler. Tycker faktiskt att Tormentor håller riktigt bra.

Kommentera

mina tormentorer har hållt väldigt bra iaf. du har nog fått ett "måndags ex" skicka in den till ABU och kräv en ny!

Kommentera

Terminator och den nyare Tormentor, (Samma wobbler som tvangs byta namn.) släpper färg. Men lite tuschpenna brukar kunna dölja en del av skadorna. Sen ska man vara medveten om faktumet att skador i färgen stör fiskaren men kan trigga en predator till hugg på den”sjuke” fisken.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av simzeck Visa inlägg
          mina tormentorer har hållt väldigt bra iaf. du har nog fått ett "måndags ex" skicka in den till ABU och kräv en ny!
          Det ska jag göra, undrar hur de agerar? Kommer jag få en ny hemskickad eller kommer de att säga att det var "handhavandefel" så att säga?

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
            Terminator och den nyare Tormentor, (Samma wobbler som tvangs byta namn.) släpper färg. Men lite tuschpenna brukar kunna dölja en del av skadorna. Sen ska man vara medveten om faktumet att skador i färgen stör fiskaren men kan trigga en predator till hugg på den”sjuke” fisken.
            Ja, det är ju normala skador som kan uppkomma vid brukande av wobblern. Sålänge den kan simma och fångar fisk är jag nöjd

Kommentera

Har 3 st i olika storlekar... har hållt för både det ena å de andra... tex kastats i berg;-)

Kommentera

Samma sak har hänt mig, fast med en Rapala vobbler. Skeden kan vara ömtålig, eller så beror det på konstruktionsfel.

Kommentera

Jag tror definitivt att du får en ny om du går tillbaka till butilen eller skickar den till tillverkaren. Alla vill ha nöja kunder.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jepp, skeden är INTE bra på Terminator, tråkigt nog på en annars suverän vobbler, har själv haft av ett par stycken skedar.
                    "Ska du bajsa så får du göra det på land, inte i båten"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 501 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist