håv till gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

håv till gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• håv till gädda

kikat runt lite efter en håv till gäddfisket och e ute rätt mycket själv och det kan ju vara lurigt att ta ett gälgrepp själv ibland. man vill ju inte misslyckas när man med en grov gädda pga av det att man e själv i båten.
    har kollat lite på en rozmeijer med gumminät. stor och fin som fan men tänkte höra om ni hade nån att tipsa om?? och om någon har erfarenhet av just det märket om det e bra eller inte?! får gärna vara så man kan ta av skaftet på modellen.....

tacksam för alla svar som kan hjälpa mig att göra ett bra köp/mvh jossi
    mete är manligthttp://predatorjossi.blogspot.com

Är du öppen för andra förslag för att underlätta ditt ensam-fiske så kan jag rekommendera en lipgrip original.

Jag fiskar ofta själv i båten och den har underlättat mitt ensam-fiske otroligt mycket. Jag greppar underläppen på gäddan och kan sen släppa spöt och kroka av fisken medan den ligger kvar i vattnet. Oftast så behöver man ju inte väga och mäta och då är det bara släppa den direkt igen utan att den varit ovanför vattenytan.

Är det en större gädda så är det enkelt att ta ett "krok-fritt" gälgrepp när man väl krokat av med hjälp av lipgripen, om man så föredrar.

Nu vet jag ju inte om du redan testat en lipgrip och valt bort den, men då får du helt enkelt bortse från inlägget.

Kommentera

tack för förslaget men lippen e inget för mig, sett poolare som har skadat gäddan mycket och i ett fall har käken gått av på en vild gädda. så den går bort, men tack för alteranativet
      ingen annan???
      mvh/jossi
      mete är manligthttp://predatorjossi.blogspot.com

Kommentera

Beckman har ju en fin håv som bla lundgrens säljer.

Vill du komma undan lite billigare kan du göra som jag gjort.

Kinetics största runda håv och ett beckman RBPT3036 nät i och är kanon nöjd, skönare håv har jag ej testat!

Perfekt med detta djupa nät eftersom man kan sticka in håvskaftet i en av spöhållarna och ha dem säckade utanför båten medans man gör iordning våg, avkroksningsmatta, kamera etc.

Vad du än väljer så välj ett grovmaskigt nät då det underlättar extremt mycket i vattnet eftersom det "glider" så lätt, medans finmaskiga håvar blir som bromsklossar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 824 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S  
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04