Ny haspelutrustning, små tailar&jigg, max runt 2000kr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny haspelutrustning, små tailar&jigg, max runt 2000kr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny haspelutrustning, små tailar&jigg, max runt 2000kr

Nu går jag i köpetankar och är väldigt sugen på en ny haspelutrustning för mindre tailbeten, ex lilla helltail o lilla zam z tail, och sen för mediumstora jiggar typ kopyto 6 och 16 centimeters sandran. Så för detta tänkte jag mej ett spö på runt 8 fot och en kastvikt uppåt en 50-60gram kanske och sen ska det såklart vara kvalité på grejerna också hehe

Sen till spöt ska jag ha en shysst haspel, gärna shimano och absolut inget abu krams. Bak eller frambroms spelar dock inte så stor roll, bara rullen inte blir för tung och klumpig. Apropå storleken så vet jag inte riktigt vad som är lagom, men jag kan tänka mej att något runt 4000 skulle matcha fint?

Kom nu med förslag, tänk dock på att priset ska ligga på runt 2000 kronor för hela utrustningen, tack på förhand

Ursprungligen postat av PutteK Visa inlägg
    Nu går jag i köpetankar och är väldigt sugen på en ny haspelutrustning för mindre tailbeten, ex lilla helltail o lilla zam z tail, och sen för mediumstora jiggar typ kopyto 6 och 16 centimeters sandran. Så för detta tänkte jag mej ett spö på runt 8 fot och en kastvikt uppåt en 50-60gram kanske och sen ska det såklart vara kvalité på grejerna också hehe

Sen till spöt ska jag ha en shysst haspel, gärna shimano och absolut inget abu krams. Bak eller frambroms spelar dock inte så stor roll, bara rullen inte blir för tung och klumpig. Apropå storleken så vet jag inte riktigt vad som är lagom, men jag kan tänka mej att något runt 4000 skulle matcha fint?

Kom nu med förslag, tänk dock på att priset ska ligga på runt 2000 kronor för hela utrustningen, tack på förhand
    hehe, var de inte du som inte ville lägga mer pengar på rullar etc????
    Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Har en nasci 2500 med 0.19 strike wire i nyskick till salu om det är intressant, kanonrulle till HÖ/gädda gös med beten i ditt viktspann.

Kommentera

Ursprungligen postat av Axor Visa inlägg
        hehe, var de inte du som inte ville lägga mer pengar på rullar etc????
        Om du ville veta så sålde jag faktiskt en rulle igår så nu har jag fått in lite extra pengar , och då är det klart att det börjar dra i köptarmen när man har pengar som ligger och skräpar haha

snordanger, jag är lite osäker på storleken på din nasci, det känns som att den är lite för liten för ändamålet? Jag msåte nog ner till butiken nu i veckan och känna lite på olika storlekar och se vad som passar bäst. Men jag hör av mej via pm om intresse finns lite senare i veckan hehe

Ingen som har några idéer annars då angående spö och rullval?

Kommentera

spö: RST/LF Tailchaser light 15-45g 7,4fot
          rulle: Penn Sargus 2500 med 0,23 strike pro

ovanstående blir alldeles perfekt, jag tycker nog 4000 rulle blir för stort. jag använder 4000 till mitt gäddfiske med stora tailar, bullar, westinare osv.

/frid

Kommentera

Tycker inte heller det är för litet, den rymmer typ 140 meter lina eller nåt, och mer behöver du verkligen inte! Det är en kanonrulle, har 2 stycken! Bara att PMa om du har nån fråga!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            271 916 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13