Diamondback 7,6fot Musky rod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Diamondback 7,6fot Musky rod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Diamondback 7,6fot Musky rod

Hej!

Funderar lite på kastvikten på detta spö. 4oz mao ca 120g. Hur är det med Diamondback, är dom underklassade som andra amerikanska spön? Hur mycket isf?

Har för mig du kan kasta uppåt 200 gram utan större problem. Jävligt skönt spö för övrigt!
    ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

har en 7´3a. funkar till allt. grymt skönt spö
      -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

7.6

Ursprungligen postat av birkan Visa inlägg
        Har för mig du kan kasta uppåt 200 gram utan större problem. Jävligt skönt spö för övrigt!
        Just 7.6:an tycker inte jag är underklassad och några 200 gram bör du nog inte fösöka dig på att kasta. Men ett kanonfint spö är det och det är min favorit bland diamondbackspöna.

Jag använder det som mjukbetesspö och kastar helst inget tyngre än 130g med det.

Kommentera

7,6a

det finns ju tre olika en light medium och heavy. har provat dåde light och medium. light spöt är för det lättare fisket med till exempel mindre spinnare på typ 40 50g då toppen är ganska vek. mediumet skulla jag ha till kanske max 100 gram, cranks och lite större spinnare.

Kommentera

Ok! Tack för svaren. Heavy-varianten då. Vad har den för kastvikt? 100-120g är i minsta laget för min del nämligen.

Kommentera

kastvikt

dom spöna har ju ingen direkt kastvikt utskriven. man får köra lite på känn det bästa är väl att klämma och känna. svårt att säga om heavyn men jag skulle inte vilja dänga bd magnum direkt. men det är ju bara min uppfattning. ring till nån affär och tjatta lite med dom. lundgrens till exempel.

Kommentera

7.6

Ursprungligen postat av bidus Visa inlägg
                det finns ju tre olika en light medium och heavy. har provat dåde light och medium. light spöt är för det lättare fisket med till exempel mindre spinnare på typ 40 50g då toppen är ganska vek. mediumet skulla jag ha till kanske max 100 gram, cranks och lite större spinnare.
                Jag har aldrig sett något diamondbackspö avsett för musky med en kastvikt på 40-50g.

Jag har tre diamondback. ett 6.9 ett 7.3 och ett 7.6. De två första kan du använda till jerk och du klarar att kasta hur tungt som helst med dem. Jag tror jag har fiskat upp till 315g med 7.3 spöt.

7.6 spöt däremot tycker jag är gränsfall för långt för att jerka en hel dag med sedan så kastar jag inget tyngre än 120-130 gram med det.

Kommentera

kastvikt

det var inte den maximala kastvikten jag utalade mig om men om vad jag uppfatte användningsområdet för spöna att vara. sen har du ju inte fiskat med 7,6an light, den har som jag skriver en vek topp så det går inte att kasta några jätte grejer med.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  271 782 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13