Grymma kullager!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grymma kullager!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grymma kullager!!

Hallå!

Tänkte höra om det är någon som testat dessa kullager?

Verkar ju vara rätt bra. Vad säger UT om detta?

/Johan P

Omg !

Kommentera

Den Eon Pro Sport eller vad den nu hette som Abu gjorde tillsammans med SKF hade ju motsvarande frispinn. Kul att titta på men fisket gick det sämre med. Själv så dög jag inte till att kasta med den, oavsett med strömlinjeformade kastraketer eller jiggar m.m. så blev det mest skit.

UT har säkert en del att säga om detta.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Frispinnet i sig är inget svårt att få med vilka kullager som helst. Bara att tvätta rent och köra utan olja i, kanske lite siliconspray i så blir det fint snurr. Men att kasta med en sån rulle blir svårt och lagrena håller givetvis inte länge. Bocalagrena är väl helt ok, men upp till UT klass är det en liten bit till. Detta enl min gode vän Pike1 som har provat allt
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Du lär kunna rulla ut bra mycket lina men hur pass länge lagren räcker är nog en annan fråga. - Fett med spinn iaf... värre en mina gamla inlines som snurrade duktigt bra.

/M
          Mina Placeringar:
          2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
          2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Som redan skrivits, så säger freespin väldigt lite om ett kullagers verkliga egenskaper när det gäller att prestera bra kastegenskaper.

Filmerna som läggs upp säger mycket mer om vilka tunga spolar de har, som tack vare sin ackumulerade energi snurrar hur länge som helst.

Kastegenskaper är en kombination av optimerade lager, lätt spole och bra spolkontroll.

Jag byggde en gång en Amb 1500C och lät den hamna i händerna på en potentat centralt placerad i ett namnkunnigt företag i branchen. Han kände på den och dömde ut den med ett hånskratt, "den är ju för f_n trög". Vid provkastning med 3 grams drag presterade den mer än dubbelt så lång räckvidd som de andra s.k. "prestandarullarna" som provades.
            www.utreel.com

Kommentera

Guld är inte allt som rullar (fort)

Min Quantum Cabo är "performance tuned" för bästa prestanda och den spolen snurrar inte många varvs frispinn men den kastar däremot bra.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
                Som redan skrivits, så säger freespin väldigt lite om ett kullagers verkliga egenskaper när det gäller att prestera bra kastegenskaper.

Filmerna som läggs upp säger mycket mer om vilka tunga spolar de har, som tack vare sin ackumulerade energi snurrar hur länge som helst.

Kastegenskaper är en kombination av optimerade lager, lätt spole och bra spolkontroll.

Jag byggde en gång en Amb 1500C och lät den hamna i händerna på en potentat centralt placerad i ett namnkunnigt företag i branchen. Han kände på den och dömde ut den med ett hånskratt, "den är ju för f_n trög". Vid provkastning med 3 grams drag presterade den mer än dubbelt så lång räckvidd som de andra s.k. "prestandarullarna" som provades.
                Så när släpper UT-reel uppgraderingskit till de populära lågprofilrullarna? Även om det kanske är meckigare finns det ju redan aktörer som säljer trim redan, skulle vara mycket roligt att se något liknande från dig!

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg

En annan 1500 du har byggt skrattade mina kompisar åt. Sen tog jag Nm-guld med den i höstas, då var de inte så kaxiga längre. Grym rulle!
                  Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  272 064 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13