Är väldigt ny här på FiskeSnack och är relativt ny på sport fiske också.
Fastnade i fisket förra för sommaren, och försökte fiska så mycket som möjligt med mitt på clas ohlsson inköpta abu haspel set. Men har nu insett att det begärnsar mitt val av bete...
Har tänkt fiska med wobblers (SG 4play och deras nya mjukbeten soft 4play och gäddspinnare. Har även några andra som Westin jätte shallow och Bomber 16A) i storleken 20-60g.
Har tittat på följande:
-R.T. Steelhead Pro Spin 8' 20-60g spö med Hexana HX40FD rulle
-Ron Thompson Flexide 6ft >90g spö med Ambassadeur Silver Max SMAX-L rulle
tänker mej en flätlina nånstans runt 0,25mm.
Vill gärna ha åsikter om dom här uppsättningarna, vet att d finns bättre men ekonomin är inte den bästa just nu å den ser inte ut att bli bättre på ett tag.
Sen undrar jag vad som är att föredra haspel eller spin utrustning? Har fått för mej att en multirulle kan vara svår att kasta med, mycke skatbon och liknande.
Är tacksam för all hjälp jag kan få.
MVH Karlsson
Fastnade i fisket förra för sommaren, och försökte fiska så mycket som möjligt med mitt på clas ohlsson inköpta abu haspel set. Men har nu insett att det begärnsar mitt val av bete...
Har tänkt fiska med wobblers (SG 4play och deras nya mjukbeten soft 4play och gäddspinnare. Har även några andra som Westin jätte shallow och Bomber 16A) i storleken 20-60g.
Har tittat på följande:
-R.T. Steelhead Pro Spin 8' 20-60g spö med Hexana HX40FD rulle
-Ron Thompson Flexide 6ft >90g spö med Ambassadeur Silver Max SMAX-L rulle
tänker mej en flätlina nånstans runt 0,25mm.
Vill gärna ha åsikter om dom här uppsättningarna, vet att d finns bättre men ekonomin är inte den bästa just nu å den ser inte ut att bli bättre på ett tag.
Sen undrar jag vad som är att föredra haspel eller spin utrustning? Har fått för mej att en multirulle kan vara svår att kasta med, mycke skatbon och liknande.
Är tacksam för all hjälp jag kan få.
MVH Karlsson
Okej trodde faktiskt att alla rullar från ett märke som Abu var relativt bra, visst får man vad man betalar för men tänkte att de skulle funka någorlunda bra ändå. Men det är ju er med lite erfarenhet jag får lyssna på. Får ta å kolla på dom spöna du nämde vid tillfälle.
Kommentera