Fiskespö för gäddfiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskespö för gäddfiske!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ok, så du har förmodligen ett daiwa VIP spö. Bra grejer! Ser det ut så här?
    Click image for larger version

Name:	$(KGrHqMOKjME5(7VvQG-BOhOYZwvVg~~60_3.JPG
Views:	1
Size:	22,8 KB
ID:	1761313

    Så det är klart, spöt du har är lite kort, men kan fungera ändå (kompromiss igen).
    Jag tror att för att fiska med spinnerbaits, då vill man ett spö som är 8 till 9 fot långt, fast jag känner folk som är mkt nöjda med spön som är inte längre än 7,4 fot. Så beroende på hur tunga spinnerbaits tänker du fiska med , då finns det många bra spö att välja bland här hemma. Runt 1200 riksdaler då är det SG som gäller för det de mesta. Man får mkt spö för pengarna , fast du kan bli besviken om du jämför med det spöt du redan har, om du redan har ett Daiwa VIP Muskie.

    Däremot, rullen du tänker använda (en av mina favorit allround rullar) är inget bra val för att fiska stora spinerbaits med. .
    Du behöver en rulle med mer kraft eller något lägre utväxling.

    Häls /T
    Senast ändrad av tonyex; 2011-10-27, 23:55.

    Kommentera


    • #22
      Ja precis så ser det ut Tonyex!

      Jag hade tänkt att prova lite olika spinnerbaits än så länge har jag bara provat spinnare i storlken runt en M/G spinnare som väger runt 40-50 gram skulle jag tro, planerar att prova större.
      Varför tror du jag kommer bli besviken om jag skulle jämföra? Ska man ha lite mer styvare spö för spinnerbaits ochså?

      Vilken/vilka rullar skulle du rekommendera?
      Senast ändrad av Orkanfisken; 2011-10-28, 00:21.

      Kommentera


      • #23
        Hej igen,

        Det största problemet brukar vara hur mkt pengar vill man lägga ut på att skaffa sig utrustning som är anpassad bara till för att fiska med spinnerbaits och stora wobblers.
        Det finns två skolor: vissa säger du ska ha en rulle med mkt kraft och veva snabbt andra säger du ska ha rulle med hög utväxlingen och kraft kommer lite i andra hand.
        Jag tycker att rullen är svårt att föreslå för att det blir svårare för mig att gissa rätt.
        Spöna fick du bra med tips tidigare i tråden. Framför allt titta på priset på st croix spöna!
        Sen kolla dessa två på Lundgrens:
        http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=5865
        http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=5869

        Sen, Savage gear MP Pro Trigger upp till 150 kan vara intressant och flyfisherman.se har några bra spön i butiken , vet inte om de saluför dessa på nätet.

        Ha det bra /T

        Kommentera


        • #24
          Sitter och funderar på St Croix eller LF Chopper Trigger..

          Du tycker inte det är värt att plocka hem ett St Croix spö från Usa då?
          Kan du isåfall tipsa om en bra sida jag kan beställa ett spö med rätt längd och kastvikt?

          Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om vilken rulle jag har kastat med min Daiwa Advantage vilket jag tyckte gick bra att fiska M/G spinnare med men dock jag har inget att jämföra med.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 310 svar
          263 337 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          857 svar
          139 511 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gaddivar  
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 031 svar
          193 848 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
          7 svar
          2 150 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg billion
          av billion
           
          Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
          79 svar
          12 353 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Torekrok  
          Arbetar...
          X