Fiskespö för gäddfiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskespö för gäddfiske!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskespö för gäddfiske!

    Halloj!

    Planerar att köpa ett nytt spö för gäddfiske tänkte användes till mestadals Spinnerbaits men även wobblers i passande storlek!
    Jag vet inte vad jag ska ha för längd på spöt men det ska användas till 90% att bara kasta från båt med.
    Kastvikten vill jag ska ligga på minst 30gram och gärna upp till något runt 100gram såvida inte du rekommenderar annat!
    Det ska vara ett spinnspö då jag planerar att ha en Curado 201E på.

    Någon som kan rekommendera ett mkt trevligt gäddspö som man kan få för ~1200kr?
    Tar gärna emot tips och synpunkter på olika av spön jag kan fundera på.

    Har tittat lite på Savage Gear spöna här i Sverige men det lutar mer åt att plocka hem ett spö från Tacklewharehouse.

    Tacksam för svar!
    Senast ändrad av Orkanfisken; 2011-10-27, 22:02.

  • #2
    St.Croix Premier 8fot -3oz. Underbart spö till spinnare, spinnerbaits, wobblers, gummibeten, ytbeten m.m. Kastar allt från 40-120gram.
    Instagram: mattiasandersson90

    Bara ett kast till...

    Kommentera


    • #3
      Om du bor i STHLMs trakterna säljer sportfiskeboden i täby cwc:s strikepro spön grymt billigt. Polarn köpte ett contact eller contest eller vad det nu heter, för 800:-. Bra för JB.

      När det gäller spinnerbait och större gummibeten kör jag med Gunki Hi som är kanon, har dock haspelmodell men den ska finnas (eller iaf fanns) i spinnmodell. Kostar dryga 1500:- men går att hitta under 1000:- om man importerar.

      Kommentera


      • #4
        Jag har ett savagear mp pro trigger 8" 30-150g som jag är mycket nöjd med, ligger runt 1000-lappen.

        Spöt har ett långt bakhandtag och skön aktion och funkar enligt mig bra både till jerk, wobbler och spinnerbaits.

        Smaken är som baken, alla har en...

        Som SimpZen nämner ovan rekomenderar även jag dig att pipa iväg till närmaste butik och klämma och känna för att hitta just det spöt du tycker är skönt!

        Lycka till i djungeln!

        Kommentera


        • #5
          St.Croix spöna är Mycket billigare i staterna.
          Instagram: mattiasandersson90

          Bara ett kast till...

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av torsk Visa inlägg
            Jag har ett savagear mp pro trigger 8" 30-150g som jag är mycket nöjd med, ligger runt 1000-lappen.

            Spöt har ett långt bakhandtag och skön aktion och funkar enligt mig bra både till jerk, wobbler och spinnerbaits.

            Smaken är som baken, alla har en...

            Som SimpZen nämner ovan rekomenderar även jag dig att pipa iväg till närmaste butik och klämma och känna för att hitta just det spöt du tycker är skönt!

            Lycka till i djungeln!
            +1 på SG MP Predatorspöna. Kör dessa till ovan samt trolling.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
              St.Croix spöna är Mycket billigare i staterna.
              Tack blir att kolla tills i vår!

              Kommentera


              • #8
                Europike - Jag tittade lite på TW ang Premier spöt men jag hittade det inte. Dom har massor av Premier spön på Basproshop men vilken av dom använder du eller snarare vart köpte du ditt spö?
                http://www.basspro.com/webapp/wcs/st...+Croix+Premier

                Simpzen - Jag har ett spö som är 6.9 fot som jag använder mest till Jerkbait som jag även har kastat spinnerbaits men kastlängden blir verkligen lidande som du säger, kommer verkligen inte långt alls!
                Jag tänkte att om jag får tag på ett fint allround spö så kan jag göra mig av med detta men nu när jag läser vad du skrivet så behåller jag det och kör hellre med ett längre spö som kastar Spinnerbaits galant.

                Jag skulle kunna tänkte mig gå upp i prisklass om det verkligen finns något "super" spö för det jag söker.
                Kommer mest använda spöt till Spinnerbaits, började prov det i början av sommar och det var riktigt skoj gav bra med fisk.

                Kommentera


                • #9
                  Jag har köpt 2 st.croix på Figure8baits i Kenora City, Kanada när jag var över och fiskade muskies. Kolla här http://www.facebook.com/media/set/?s...57166047643575 för att se deras butik.
                  1 st.croix har jag köpt i Sverige. Mycket dyrare här.

                  8 fotarn som jag använder heter PM80MHF. 3/4oz-3oz.
                  Instagram: mattiasandersson90

                  Bara ett kast till...

                  Kommentera


                  • #10
                    Kanske BFT Bandit 20-90? Kände på 15-50:aren och kan rekommendera den av den enkla anledningen att klingan var väldigt snabb. Mycket ryggrad mao, vilket väl är den viktigaste egenskapen i ett gäddspö. Kändes väldigt hållbar också.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 310 svar
                    263 260 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    857 svar
                    139 501 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 840 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 349 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X