Beslutsångest - spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beslutsångest - spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Muscle flex eller Beastmaster verkar mer lämpade med dom kast-vikterna även SSGS är ett bra spö om du hoppar upp ett hack i kast-vikt, SSGS och Beastmaster är ganska likvärdiga så gå in i en butik och känn dig för innan köp...

Samtliga har varit ute på marknaden några år nu så om det varit problem med dom så är det åtgärdat sedan länge....(har aldrig hört något negativt)

Vad jag ser bor du i Helsingborg och då borde du fiska i Öresund, därför jag nämner vikten av att kunna hänga på en 40 grammare, lättare drag kan tack vare strömmen ofta fara runt som små värdelösa flöten....

Kör på 10/11 fot,,
    Förstår vad du menar med strömmar och små drag.
    Så du tycker jag ska ta en som kan ta 40g+ ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
      Skulle gått på Shimano. Men som någon sa så skulle jag nog minst köpt ett 11fot om du mestadels ska stå från land. Och Berkleys Nanofilament lina på det o du kommer kasta gött
      Ska faktisk beställa hem nanofil 10lb till rullen inför nästa år fiske.

Kommentera

Ja 40-45gr är lagom inte över 50-55 heller på dom spöna då står du med en träpåk utan känsla som bara duger till 60gr, brukar va någon magisk gräns vid 50-55 gram sen blir det helt andra mycket stummare klingor och dessa spö du pratar om har inte det senaste materialet så du kan överbelasta dom lite mer en många nyare spö

Folk som inte fiskat i Öresund vet inte vilka strömmar det kan va på vissa platser, ex. ibland står jag vid utsikten (brofästet i Malmö.
        Där finns en pir, ena sidan brukar va lugn och fin att fiska på men går man över på andra sidan far draget iväg så en 40gr inte har en möjlighet att lägga sig på botten och naturligtvis går Havsöringen i strömmen, allra gladast blir dom om det även är mot/sidvind på över 6 m/s
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-11-27, 13:04.

Kommentera

Har ett Series One 7-28 och ett Titanium 15-55 och de kan båda rekomenderas då de är ruskigt sköna spön att kasta och drilla med

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 870 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04