Hjälp med val av haspelrulle 500-1000 kr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med val av haspelrulle 500-1000 kr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

En Mitchell Avocet Gold 3 kanske? http://www.dogger.se/avocet-gold-3-1...11-c-1062.aspx

Den borde funka fint till ditt lätta spö. Jag har den rullen till mitt dropshot-spö och jag tycker den funkar kanon. Har använt den ganska (eller snarare väldigt) mycket under det gågna året. För 599:- är den ju precis på din budget också.

1000-storleken borde väl vara lagom, finns både mindre och större om du så önskar.

Kommentera

Jag kommer gå på en Penn Fierce 4000. Men vilken lina och diameter rekommenderar ni till den?
      Tack för alla andra bra svar!

Kommentera

0,20 Fireline så slipper du trassel. Onödigt med tjockare lina än så.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
          0,20 Fireline så slipper du trassel. Onödigt med tjockare lina än så.
          HUr många meter är tillräckligt då?

Kommentera

Köp en spole i butik, dom ligger väl runt 110 meter samt lite backing att fylla ut med.

Kommentera

Eller så låter du butiken spola på så slipper du ha en massa snuttar liggandes...

Kommentera

Om du får två spolar med till rullen kan man ta reservspolen och först veva på flätlina sen backing tills den lagomt full och därefter veva på allt på huvudspolen då får man lagom mängd lina, kräver lite jobb men det funkar bra om man inte har möjlighet att få det spolat i butik !
                Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Swe#kipp Visa inlägg
                  Om du får två spolar med till rullen kan man ta reservspolen och först veva på flätlina sen backing tills den lagomt full och därefter veva på allt på huvudspolen då får man lagom mängd lina, kräver lite jobb men det funkar bra om man inte har möjlighet att få det spolat i butik !
                  Smart där. Har inte tänkt på det innan. det tåls att fundera på helt klart. Men 110 meter lin, är det lagom mängd? eller hur mycket använder man egentligen? Vilken sorts nylonlina ska man lägga i botten då?

Kommentera

På en Penn 4000 får du lätt på 110 meter 0,20 Fireline. I botten skarvar du med nylon. Mindre viktigt vilken sort eftersom den enbart fungerar som utfyllnad och för att inte hela linpaketet ska börja snurra mot spolen.

Kommentera

Jag kör bara med nån billig nylon i botten på mina rullar sist blev nån billig Stren lina tror det var 0,28mm min erfarenhet är att det inte är så ofta vid vanligt spinnfiske som det går åt mer 110-130 meter flätlina, men jag fiskar bara abborre, gös, gädda !!
                      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 878 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13