Vilket är er bästa göswobbler vid trolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket är er bästa göswobbler vid trolling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
    Bara du och Herr Folkesson har kallat mig Lim-nos. Måste vara något giftigt i stora gäddor. Eller så är storgäddfiskare i allmänhet dåliga på grekiska.

Saltvatten och Westinare gick inte bra ihop lärde man sig snabbt. Alla öglor fick lov att tätas med epoxy så att inget saltvatten trängde in. Jag lyckades inte missa någon gädda på det, men kasserade relativt många efter ett år eller så - när öglorna började bli lösa. Ibland byttes öglorna ut mot grova skruvöglor som även limmades (då kunde man dessutom ta bort den förhatliga mittenkroken och flytta bak det främre fästet - och därmed slapp många gäddor få en av krokarna i ögat). Även Zalt var (är?) kassa. Öglorna sitter i en bisarrt mesig plastknopp. Min ömme far fick upp en halv hi-lo efter en kvarts fight på grundet i Järnafjärden ca 86-88 också, så den höll inte heller måttet. Har kvar hi-lo huvudet som något slags minne. Cardinal-77an blev aldrig sig lik efter det. Men minst tålig är nog den ej djupgående Cordellen (som även den är bra till gös). Skeden lossnar bara en gös tittar på den.

Ush vilken materialsport - tacka vet jag det simpla metet.
    Hej igen Limnos; Förlåt, det där med Lim-Nos var ett litet skämt i samband med din beskrivning att du brukade limma fast nosskeden eller hakskeden på wobblern som extra förstärkning. Ett bra tips tycker jag! Det finns inget bra som inte går att göra lite bättre! Både Olle W. Nilsson och Gunnar Svärdson försökte få mig att läsa mer limnologi. Något uns har väl fastnat.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand

Ps. Träffas vi kan jag ta med några gamla Ingvar Westins Jätte från 1972 - 1979 och visa hur jag förstärkt skruvöglorna och även hur jag gjort några W.J. exemplar "Suspending". Ds.
    Senast ändrad av Old Firehand; 2007-04-04, 20:53.

Kommentera

Förlåt mig - jag försökte skämta tillbaks. Jag tror inte på riktigt att det finns ett gift i gädda som gör framgångsrika storgäddfiskare dåliga på gammal grekiska (eller hur det nu var).

Svävande westinare med modifierad nosögla och sked är nog bland det hetaste som vevats in! Om vi träffas får vi jämföra modifikationer. Men nu ska jag lämna tillbaks den här tråden till Göswobblers - och dra mig undan.
      "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

cotton cordell, manns, turus uko speciellt den gula me svart rygg och svarta ränder.
        Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
          är det jag som inbillar mej eller tappar man mycket fisk på swimwhizzen?
          Hej JoJon 80; Visst kan du tappa gädda på Swim Whizz om krokarna inte är tillräckligt vassa, om du står och sover och är för långsam med mothugget, om du har för löst ställd slirbroms, om du håller spöt i vinkel mot linan och inte som en rak förlängning av linan, om du håller "krokarhanden" bakom rullen och inte framför eller över rullen. Själv håller jag alltid handen runt det främre spöhandtaget och blir på så sätt lite snabbare och lite starkare. En normal gäddfiskare tappar varannan gädda som hugger. En duktig gäddfiskare tappar en av fyra gäddor som hugger. Håller du "krokarhanden" runt det främre spöhandtaget, då står blixten stilla när du krokar gäddan! (gammalt djungelordspråk).
          Träning ger färdighet!
          Old Firehand

Kommentera

Jag har kört mycket med stora Conradwobblers (byt ut krokar och fjäderringar dock!) i färgerna neongrönt/gult. I tex humöst vatten är de ena riktiga magneter. Nilsmaster i liknande färger funkar också bra. Kör jag natt så har jag även ett mörtsläp. Lycka till!
            Var ligger Gulf?

Kommentera

rapala magnum färg cg sen nilsmaster färg 70

Kommentera

Rappala magnum firetiger och två golijat 15 med owner krokar
                Senast ändrad av team 2-8; 2007-05-09, 11:14.

Kommentera

Cotton Cordell Walleye Diver är absolut de bästa samt walleye runner.
                  Senast ändrad av Isaksson; 2007-07-31, 08:13.

Kommentera

Westin original, 17 cm. Grym.

Kommentera

den wobbler som gett mej mest gös i sommar är conrad salmon 12cm. Snacka om gösmagnet. Bomber 15A som egentligen är orginalet är självklart också bra. Likaså 25A. Kanonwobbler hela bunten!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      762 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...