cannon mag 20 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

cannon mag 20

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av steff Visa inlägg
    Hej TamTam

Jag har inte köpt riggen för att fiska lax i kalixälven men jag tänker
    då helt klart testa den där och sen vet jag inte hur fort den reagerar
    men där jag kommer att fiska så är det fina djupgropar visserligen
    begränsad sträcka ungefär 700-800 meter allt från 3 meter till 7 meter.
    om man säger så här en vecka efter midsommar och kanske 3 veckor
    fram så kan man få skapligt med lax efter det så är det i principt omöjligt
    att få nån om man har tur kanske nån, då var min tanke att kanske man kan
    testa med riggen för wobblerna som vi använder dom går inte så djupt i älven
    däremot tror jag under den dåliga huggtiden så är det otroligt viktigt att få
    ner grejerna verkar som att fisken inte vandrar lika hårt och att dom trycker
    mera då,kan vara som du säger att den inte funkar i en älv men har själv
    svårt att tro att den inte skulle funka nå det lär visa sig.mvh
    Tycker vanligt trevägs tackel borde funka dvs bly framför betet på tafs men antar älven är tjockfull med sprängsten så du sitter direkt, kanske några långsmala vikter babanformade som kanske glider över hindrena kan va nåt djupriggar låter som riktig overkill men det kanske fungerar utmärkt lycka till däruppe!
    Funkar det inte blir det nog gott om djupriggsvikter där på botten!!
    Är det nära mynningen du fiskar eller längre upp om du tänker använda riggar?? älven borde rimligen vara både bred och djup på platsen!
    Senast ändrad av TAMTAM; 2008-01-26, 12:10.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Missade jag nåt, har du redan en Mag 20DT och vill ha tag i en styrenhet för att testa?
      Bottomline har äldre lod med de funktionerna som styr dessa finns av och till på Ebay skulle tro betydligt billigare än nyare Humminbird maskiner tror det heter NCC 5300 respektive 6500
      Här kan du oclså leta kanske han som har företaget kan detta kan ha begagnat att sälja också nog inte omöjligt

Senast ändrad av TAMTAM; 2008-01-26, 12:18.

Kommentera

Hittade denna på en USA sida

hairybumcrack
        Member since 11-9-07
        10 posts, Rate this user 12-24-07, 11:25 AM (CST)

"Bottomline 5300 NCC Tournament Fish Finder"

Unit is like new, comes with everything to start fishing (transducer, power, mounting bracket). These can almost do it all and is GPS compatible as well.
        Large 3.5" x 6.5" screen (400 x 240 pixels) for easy viewing.

The attached link provides all the details on this fishfinder.

$300 firm.

Kommentera

Tänkte du köra typ harlingfiske med riggen där i älven?
          Går det lagom fort kanske det funkar men om groparna är små kommer nog riggen sänka lodet ner i dem tafsen till betet måste nog vara kort är det grundare nerströms sitter annars betet i botten lik förbannat skulle jag tro får du snurr på det låt mej veta hur det gick rolig ide! mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Missade jag nåt, har du redan en Mag 20DT och vill ha tag i en styrenhet för att testa?
            Bottomline har äldre lod med de funktionerna som styr dessa finns av och till på Ebay skulle tro betydligt billigare än nyare Humminbird maskiner tror det heter NCC 5300 respektive 6500
            Här kan du oclså leta kanske han som har företaget kan detta kan ha begagnat att sälja också nog inte omöjligt

http://www.captgarys.com/catalog/index.php
            TAMTAM, vill bare göra dig uppmärksam på att "Cannon-link" bara kan användas tillsammans med Humminbird ekolod/plotters. Dock, om man skall tro på vad Humminbird/Cannon säger så finns det många modeller av Humminbird som tydligen kan användas tillsammans med Cannon.link. Men i reklamen står det vidare: att kan bara köras med Humminbirds 700 eller 900-serie. Och då får man nog inse att det inte låter sig göra att köra cannon-link på t.ex Lowrance, Garmin, Raymarine eller Furuno

Steff, lastade du ner manualen på Cannon-link?

mvh
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
              TAMTAM, vill bare göra dig uppmärksam på att "Cannon-link" bara kan användas tillsammans med Humminbird ekolod/plotters. Dock, om man skall tro på vad Humminbird/Cannon säger så finns det många modeller av Humminbird som tydligen kan användas tillsammans med Cannon.link. Men i reklamen står det vidare: att kan bara köras med Humminbirds 700 eller 900-serie. Och då får man nog inse att det inte låter sig göra att köra cannon-link på t.ex Lowrance, Garmin, Raymarine eller Furuno

Steff, lastade du ner manualen på Cannon-link?

mvh
              Det har du nog rätt i iofs men förr användes Bottomline för detta också lovar dej tror Bottomline har gått i graven eller blivit uppköpta av just Humminbird då hette det inte "Cannonlink" utan riggen kopplades direkt till lodet via kabel kan möjligen vara så att kablar inte passar idag korsvis då.
              Denna behövs tydligen också (plus kablar) samt en dyrare Humminbird maskin!

Kommentera

Den nätverksporten du visade till är densamma som i denna link jag postade tidigare:
                http://store.humminbird.com/accessor...d406930-1.html
                (nu blev det rätt)

Det är samma produkt, men det här är manualen till den. Där kan man se att det är bara Humminbird som kan användas till dom reklamerade funktionerna till alla Mag-20 riggarna.

mvh
                Senast ändrad av Flodström; 2008-01-26, 14:06.
                Mvh Flodström
                Flyfishing for salmon

Kommentera

Hej TamTam

Jag har inte köpt riggen för att fiska lax i kalixälven men jag tänker
                  då helt klart testa den där och sen vet jag inte hur fort den reagerar
                  men där jag kommer att fiska så är det fina djupgropar visserligen
                  begränsad sträcka ungefär 700-800 meter allt från 3 meter till 7 meter.
                  om man säger så här en vecka efter midsommar och kanske 3 veckor
                  fram så kan man få skapligt med lax efter det så är det i principt omöjligt
                  att få nån om man har tur kanske nån, då var min tanke att kanske man kan
                  testa med riggen för wobblerna som vi använder dom går inte så djupt i älven
                  däremot tror jag under den dåliga huggtiden så är det otroligt viktigt att få
                  ner grejerna verkar som att fisken inte vandrar lika hårt och att dom trycker
                  mera då,kan vara som du säger att den inte funkar i en älv men har själv
                  svårt att tro att den inte skulle funka nå det lär visa sig.
                  mvh
                  Blir nog problem med uppsträkningen av linan till spöet också om du kör med "bottom tracking" antingen komer linan att vara slak eller så löser det ut. Funkar nog bättre när det är djupare och linan stäcks upp med hjälp av vatten motståndet

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Hej tamtam jag har beställt en rigg från ebay men jag har inte fått den än, sen har du klurat ut vad ncc 5300,6500 är för eklod jag har sökt överallt men inte lyckas få fram det men nu vet jag att det är bottomline det tackar jag för,när man kollar dom som säljer i svergie dom här riggarn så rekomenderar dom 5300,6500 och dom säljs i watski butiker och det är allt sen går du in på en watski butik och ska försöka hitta ekolodet som ska funka till dom här riggarn inte ett ord står det om det.

Sen när det gäller fisket i älven så vanligtvis så backar vi ner mycket sakta men om jag ska köra med riggen så kommer jag att köra mycket försiktig uppåt kryssa från sida till sida wobblern ungefär 15,20 baki båten tror att det kan funka
                    men man får ju testa sig fram och där jag fiskar så är älven mycket djup och bred med stora gropar ungefär 8,10 mil ovanför myningen.

Flodström jag laddade hem pdf filen och har kollat igenom den fast jag är ingen hejjare på engelska men det jag kan se så är det otroliga grejjer man kan göra med riggen som när man kör den i cykel mode ska bli härligt att testa den i nån
                    fjällsjö att den kör upp och ner i olika djup.

Kommentera

Hej tamtam jag har beställt en rigg från ebay men jag har inte fått den än, sen har du klurat ut vad ncc 5300,6500 är för eklod jag har sökt överallt men inte lyckas få fram det men nu vet jag att det är bottomline det tackar jag för,när man kollar dom som säljer i svergie dom här riggarn så rekomenderar dom 5300,6500 och dom säljs i watski butiker och det är allt sen går du in på en watski butik och ska försöka hitta ekolodet som ska funka till dom här riggarn inte ett ord står det om det.

Sen när det gäller fisket i älven så vanligtvis så backar vi ner mycket sakta men om jag ska köra med riggen så kommer jag att köra mycket försiktig uppåt kryssa från sida till sida wobblern ungefär 15,20 baki båten tror att det kan funka
                      men man får ju testa sig fram och där jag fiskar så är älven mycket djup och bred med stora gropar ungefär 8,10 mil ovanför myningen.

Flodström jag laddade hem pdf filen och har kollat igenom den fast jag är ingen hejjare på engelska men det jag kan se så är det otroliga grejjer man kan göra med riggen som när man kör den i cykel mode ska bli härligt att testa den i nån
                      fjällsjö att den kör upp och ner i olika djup.
                      Är det en begagnad Mag 20DT? (om du köpt den på Ebay? Notera MAG 20 DT själv har jag en Mag 20 i garaget, en tillverkad före "DT" den kan du inte koppla till något motsvarar en ny Mag 10 HS ingen elektronik alls.
                      Watski la ner försäljningen av Bottomline för länge sedan såg en 6500 på utförsäljning för ett par år sedan la ett skambud men de hörde aldrig av sej.
                      Så ser de ut: Tusan också hittar inte länken återkommer när den dyker upp.
                      Så här är det om din mag 20dt är ny eller bara något år gammal är det precis som Flodström säger du behöver Humminbird och Cannonlink om inte och den är äldre skulle jag tro att du ska titta på Bottomline under förutsättning den har DT på slutet av namnet om inte detta kan du inte koppla den till något lika manuellt elektrisk som någon annan endast möjlighet att justera "spänningen" över wiren.
                      Var uppmärksam över hur gammal den är, om beggad, här skiljer det har ingen aning om de ändrat riggen och kontakterna när de bytte till Humminbird köper du utomlands ifrån kolla noga innan köp. Ställ frågan till Cannon kanske även jag kan hjälpa dej definitivt Capt Garys
                      Senast ändrad av TAMTAM; 2008-01-26, 22:08.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      458 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Startad av Najad, 2026-06-22, 20:09
                      4 svar
                      202 visningar
                      0 gillar