cannon mag 20 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

cannon mag 20

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
    Blir nog problem med uppsträkningen av linan till spöet också om du kör med "bottom tracking" antingen komer linan att vara slak eller så löser det ut. Funkar nog bättre när det är djupare och linan stäcks upp med hjälp av vatten motståndet
    Nej Lennart inga problem man ställer riggen i djupaste läget sen slår man på bottom tracking linan till spöet slackar lite i toppläget men utlösaren sätter kroken vid hugget.
    Under förutsättning djupskillnaderna inte är för stora då annars kan det bli en riktig ballongbåge bakåt
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Hej TamTam här är länken var jag köpte den

Kommentera

Ursprungligen postat av steff Visa inlägg
        Hej tamtam jag har beställt en rigg från ebay men jag har inte fått den än, sen har du klurat ut vad ncc 5300,6500 är för eklod jag har sökt överallt men inte lyckas få fram det men nu vet jag att det är bottomline det tackar jag för,när man kollar dom som säljer i svergie dom här riggarn så rekomenderar dom 5300,6500 och dom säljs i watski butiker och det är allt sen går du in på en watski butik och ska försöka hitta ekolodet som ska funka till dom här riggarn inte ett ord står det om det.

Sen när det gäller fisket i älven så vanligtvis så backar vi ner mycket sakta men om jag ska köra med riggen så kommer jag att köra mycket försiktig uppåt kryssa från sida till sida wobblern ungefär 15,20 baki båten tror att det kan funka
        men man får ju testa sig fram och där jag fiskar så är älven mycket djup och bred med stora gropar ungefär 8,10 mil ovanför myningen.

Flodström jag laddade hem pdf filen och har kollat igenom den fast jag är ingen hejjare på engelska men det jag kan se så är det otroliga grejjer man kan göra med riggen som när man kör den i cykel mode ska bli härligt att testa den i nån
        fjällsjö att den kör upp och ner i olika djup.
        Har cycling på min Digi troll rätt kul när den lyfter och sänker men har ännu inte givit några hugg som jag kan relatera till just den finessen, dock en guide jag känner säger att det är riktigt bra i Simrishamn på djupet tror honom finns ingen bättre på trolling efter lax!

Kommentera

Har en kompis som gör mycket affärer med usa han ringde upp dom och kollade
          och han sa inga problem att köpa av dom vi kollade på andra alternativ som var lite billigare men dom hade inte 100 feedback

Kommentera

Hej TamTam här är länken var jag köpte den

http://cgi.ebay.com/Cannon-MAG-20-DT...QQcmdZViewItem
            splitter ny bara gå på vad Flodström säger Humminbird och Cannonlink synd att du inte postade innan köpet troligen funkar inte Bottomline här.
            En rimlig och säkert bra maskin är 700 serien favoriten vore dock 971SI (tror jag den heter men mångfalt dyrare än riggen lycka till med den

Kommentera

Tror att det ska räcka med en kabel mellan riggen och ekolod när man bara kör en rigg tror man behöver linken om man kör flera men nu till nästa problem vad tror ni om humminbird 717 vill helst kunna köra riggen och se djupet räcker för mig

Kommentera

Testa "Best offer" svårt sugen själv!

Kommentera

29900 i svergie i usa ungefär 13500 otrolig skillnad

Kommentera

Det priset du ser är utan "sales tax" det du ser i Sverige ÄR plus 25% moms gör en stor skillnad de som hanterar grejorna i Sverige måste tjäna pengar annars är det dödfött alldeles för liten omsättning på grejor för att det ska bli någon vinst, var man handlar är eget val
                    Det jävligaste är att den redan har sjökorten förladdade Navionics gold dessvärre endast amerikanska troligen skulle sparat ytterligare pengar om den vore möjlig att få med svenska versionen.
                    Hmmm... kanske inte omöjligt!
                    Senast ändrad av TAMTAM; 2008-01-26, 23:45.

Kommentera

29900 i svergie i usa ungefär 13500 otrolig skillnad
                      Steff, var OBS på det här: köper du Humminbird i USA så får du INTE: svensk språkmeny, inte Celcius°, inte meter, inte knop, etc,
                      Du får bara engelsk språkmeny, miles, Foot, Farenheit, etc.
                      Du får m.a.o. bara engelska/amerikanska system.

Detta för att skydda importören/återförsäljarna från att köparna skall vända sig till utlandet vid inköp. Tvinga köpare att köpa hemma så att säga.

Du kan inte "ställa om" en Humminbird p.g.a. flashminnet er bara laddat med "hemmalandets" språk, temp och längdsystem d.v.s bara ett språk, ingen valmöjlighet

mvh
                      Senast ändrad av Flodström; 2008-01-26, 23:48.
                      Mvh Flodström
                      Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      458 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Startad av Najad, 2026-06-22, 20:09
                      4 svar
                      202 visningar
                      0 gillar