Tips på sidoparavaner? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på sidoparavaner?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tomsve Visa inlägg
    De ghost paravaner som jag har tenderer att dyka allt för ofta när man tar in betet. Det gör däremot inte black beast. Därför har jag gått tillbaka till att använda dom.
    Haha ja finns det en åsikt så finns det alltid en motåsikt oxå.... sånt är bra men kanske lite förvirrande, använder Black Beast och är mycket nöjd, får räcka med fördjupning i ämnet nu tror jag och köper nog inte fler....
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
      Ute i sista sekund då en paravan måste inhandlas idag. Nu hade inte min lokala sportfiskeaffär några Great Light hemma, typiskt :/. Men de har Wiggler Sidekick och han sa att de fungerar klockrent. " Mycket snack om alla dessa märkes paravaner " men man har underskattat Wiggler mena han på. Så får bli ett par sådana. I värsta fall är det bara till o inhandla nya

Tack för alla tips!
      Den paravanen fick jag efter koll googling som kan vi kalla det "produkttest" kanske för många år sedan, vetefan använde den aldrig och kollade om den fanns i verkstan på nån hylla, hittade inget antar den försvann på ett eller annat vis därifrån, med facit i hand kanske ett grovt misstag, till skillnad mot de amerikanska så ser det ut som en begåvad har designat grejen.
      Kan nog vara bra, det ligger i infästning dragpunkt kontra köl och en flytkropp som helst håller den på ytan.
      (På den tiden var man övertygad om att amerikanska trollinggrejor alltid var bättre.....)
      Senast ändrad av TAMTAM; 2014-11-09, 21:38.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

jag köpte ett par black beast M i veckan som jag körde stenhårt idag i rätt hård blåst.

super nöjd. körde bomber 15 & 16. mccelly, zalt 19. funka hur bra som helst. och enligt min mening bätttre än great white.

samt att dessa verkligen är riktigt lätta.
        bra pris på dom me, 440:- för ett par på OFC.

Kommentera

Använder mig både av Black Beast M (med scotty-utlösare) och Ghost Paravaner. Till mindre beten, beten utan sked (real eel etc.) och betesfisk tycker jag att Ghost Paravanerna funkar kanon. Ska jag däremot köra större Wobblers eller beten som gör stort motstånd (Butch etc.) eller riktigt stor betesfisk föredrar jag Black Beast som orkar att lyfta betena bättre. I hård blåst föredrar jag även Black Beast på grund av tyngden, då de blir mindre "hoppiga".
          A bad day of fishing is better than a good day of work.
          http://markusfiske.blogspot.com

Kommentera

Har även jag i veckan köpt på mig Black Beast M, riktigt nöjd!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
            19 svar
            907 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg anteman
            av anteman