Jojons nya budetprojekt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jojons nya budetprojekt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jojons nya budetprojekt!

Då saknaden av båt blev för stor slog jag i höstas till och köpte mej en till båt. Efter att åkt styrpulpet i flera år hade jag nu större krav på båten. Bla ville jag nu åka skyddat och ha möjlighet till övernattning. Valet föll på HT-båt, en ryds camping årsm 75. Efter att ha läst lite om modellen hängde jag på trailern och åkte ner till Gävle och inhandlade mej en båt för 20 tusen som jag hittat på annons. Båten var fräsch i skrovet och med ett nästan nytt kapell så det var inte så mycket att fundera över. Inredningen var lika med noll så här hade jag lite att göra. Nya stolar beställdes och dynorna kläddes om med galon. Styrningen var modell stenålder, så även den byttes ut.

En hel del plastande framförallt i motorbrunnen men även i båten för att de nya stolarna skulle passa. Pulpeten hade en hel del hål, så den spacklades upp och lackerades om.

Budgeten var satt till 50 tusen för båt och motor. Som tur var skulle kompisen byta upp sej i motorstorlek så jag fick köpa hans honda 50 billigt. Spöhållare, mast och allehanda grejor har jag byggt själv i rostfritt. Riggar, spön och allt annat hade jag kvar sen förut, men ett nytt garmin 250 ekolod inhandlades, plus att en garmin 260 plotter står på önskelistan. Ny el har dragits i båten, den fasta tanken slets ur och har ersatts av en trycktank.

Kanske kan inspirera ngn med mitt bygge, Postar några bilder på båten och en del av arbetet. Fler bilder kommer när båten åker i sjön till helgen!!
    Bifogade filer

kul med bygg bilder. hoppas du fortsätter att ta bilder under byggets gång och lägger ut

Kommentera

Guud vad sugen jag är, håller dock på och fixar upp en plasteka, får göra det först, sen blir det större båt för större äventyr
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Jag ska lägga upp en projekt tråd när nya kameran har kommit, jag har en liknande sittbrunn och ska såga bort sofforna och plasta upp durken i den, spöhållarbåge ska monteras på taket, kapell ska sys mm.
        http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
          Jag ska lägga upp en projekt tråd när nya kameran har kommit, jag har en liknande sittbrunn och ska såga bort sofforna och plasta upp durken i den, spöhållarbåge ska monteras på taket, kapell ska sys mm.

väldigt intressant joj!
          Går också i samma tankar att såga ur sofforna bak i min och plasta upp. Tyvärr sitter det flytelement längs sidorna på min, så det känns kanske lite vanskligt att börja såga i dom.

kul med fler som har projekt på g!

Kommentera

Ryds Camping är inte fel för budget erbjuder mycket om man är händig och räcker långt 50kusar kan nog vara lite på den svaga sidan dock men om du inte har bråttom så...
            Håller själv på med ny båt totalrenovering i denna ingår bla att skära bort aktersoffan flytta ner luckan i durken samt bygga nya förvarings utrymmen i aktern, fruktansvärt mycket jobb kunde aldrig tro på omfattningen i slutändan hoppas du får det lättare, ska tilläggas att det inte är första gången jag jobbar i plast som är ett fantastiskt material det finns inga gränser faktiskt för vad man kan göra om man orkar hålla på, har bla byggt nytt skjutbart tak med glasruta allt gjutet i plast och funkar bra originalet var uruselt lycka till är du händig finns inga gränser
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
              Ryds Camping är inte fel för budget erbjuder mycket om man är händig och räcker långt 50kusar kan nog vara lite på den svaga sidan dock men om du inte har bråttom så...
              Håller själv på med ny båt totalrenovering i denna ingår bla att skära bort aktersoffan flytta ner luckan i durken samt bygga nya förvarings utrymmen i aktern, fruktansvärt mycket jobb kunde aldrig tro på omfattningen i slutändan hoppas du får det lättare, ska tilläggas att det inte är första gången jag jobbar i plast som är ett fantastiskt material det finns inga gränser faktiskt för vad man kan göra om man orkar hålla på, har bla byggt nytt skjutbart tak med glasruta allt gjutet i plast och funkar bra originalet var uruselt lycka till är du händig finns inga gränser
              Vad har du för båt TamTam?

Kommentera

Har två men en ska bort nya båten är en finnsport 600c med stängbar ruff ska få en Wallas för det kalla fisket, urless på kyla och blåst, bord också samt whiskyglas hållare vet ingen alkohol på sjön men ibland smakar en liten fint.
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

OK, min Flipper 620 är ju litegrann samma stil, istället för vägg med dörr till akterdäcket så ska jag göra en kapellvägg där så man kan stänga in sig!

Kommentera

I dag åkte båten i sjön! Tyvärr så fick jag aldrig liv i motorn pga ett trilskande tändningslås. Så ingen båttur i dag! Men några bilder på mitt bygge hann jag iaf med. Det tar mer tid än vad man tror. Motormontering, allt byggande i rostfritt, och en del plastande, ny styrning, nytt ekolod mm..

-OCKSÅ GÅR DEN INTE!!!
                    jaja nytt tändningslås ska beställas, hoppas modellen går bra i sjön också.
                    Jag höll iaf budgeten ganska bra. Har kostat mej runt 55 för allting.
                    Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    8 svar
                    772 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund  
                    Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                    1 svar
                    256 visningar
                    0 gillar