Jojons nya budetprojekt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jojons nya budetprojekt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av joj
    OK, min Flipper 620 är ju litegrann samma stil, istället för vägg med dörr till akterdäcket så ska jag göra en kapellvägg där så man kan stänga in sig!
    Flippern är fin för trolling, riktigt gedigen men ett monster på trailern, dock bekväm och det vill man ha på vattenvidderna!
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Hur är Crescent bamse? sprayhood, targabåge, plastning, pupilträcke och lite färg kanske kan göra en till en redigt maskin.......
      G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
        Flippern är fin för trolling, riktigt gedigen men ett monster på trailern, dock bekväm och det vill man ha på vattenvidderna!
        Tycker inte den kändes så farlig på vägen, visst den ser lite stor ut, framförallt med en SAAB 9-3 framför. Är riktigt sugen på att sätta sågen i den nu och plasta upp nya durkar och skott, hade tänkt att göra trollingpremiär i nya båten idag men dimman stoppade det.

Var ute och spinnfiskade lite ikväll och knep två Gäddor, båda runt 4-5 kg.
        http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
          Tycker inte den kändes så farlig på vägen, visst den ser lite stor ut, framförallt med en SAAB 9-3 framför. Är riktigt sugen på att sätta sågen i den nu och plasta upp nya durkar och skott, hade tänkt att göra trollingpremiär i nya båten idag men dimman stoppade det.

Var ute och spinnfiskade lite ikväll och knep två Gäddor, båda runt 4-5 kg.
          Var också ute idag men inget höjdarfiske, den hårda västan har fördärvat vårt gäddfiske. Rev upp min tumme å det grövsta när jag skulle kroka loss en snipa. Rena blodbadet i båten. Otacksamma djur...

"Hur är Crescent bamse? sprayhood, targabåge, plastning, pupilträcke och lite färg kanske kan göra en till en redigt maskin......."

Bamsen är väl inte känd som den båt som går bäst i sjön, men med ett par trimplan så går det att få dom att gå helt OK. Känner flera som har såna. Den mest kända är väl legendaren Arne Karlsson.

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon
            Var också ute idag men inget höjdarfiske, den hårda västan har fördärvat vårt gäddfiske. Rev upp min tumme å det grövsta när jag skulle kroka loss en snipa. Rena blodbadet i båten. Otacksamma djur...

"Hur är Crescent bamse? sprayhood, targabåge, plastning, pupilträcke och lite färg kanske kan göra en till en redigt maskin......."

Bamsen är väl inte känd som den båt som går bäst i sjön, men med ett par trimplan så går det att få dom att gå helt OK. Känner flera som har såna. Den mest kända är väl legendaren Arne Karlsson.
            Förklara trimplan för en icke båtkunnig.
            G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Trimplan är 2 st plattor som sätts fast på båtens akter på vardera sidan om motorn. Finns dom som kan justeras med en knapp framme vi ratten, då kan man t ex trycka ner nosen mot vågorna så att det inte studsar så mycket. Andra är fasta och dom gör så att båten går lite lättare i vattnet, om jag inte missminner mig helt så är Bamsen en så kallad "halvplanande båt" vilket inte brukar borga för dom bästa egenskaperna när det blåser. Gå in på biltemas hemsida och knappa in trimplan så kan du se hur dom ser ut.

Kommentera

Ah! Vet precis vad det är, visste bara ej att dem hette så. Tack.
                G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon

Länk till brochyr om Bamse, finns nog flera under andra år än -82 som länken är till.
                  http://www.cremo.se/kataloger/82/frameset.htm sid 13

Senast ändrad av Guest; 2006-10-10, 21:47.

Kommentera

Bamse är en stabil fiskeskuta som troligen tål allt, man ska nog inte försöka sig på att köra för fort med den bara för skrovet ser halvplanande ut och går nog helt ok i ca 15 knop. Funkar helt klart till trolling!
                    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

1976 (eller 78) kom det senare skrovet. Utmärker sig på att sidorna är bestyckade med en sidoruta. På äldre årsmodellen 75 (77) och tidigare så är det två sidofönster.
                      Tjockare skrov vet jag inte, men den senare är bredare i aktern och mer V-format skrov. Både fördelar och nackdelar med det senare.
                      Senast ändrad av Danne; 2006-10-11, 09:07.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      779 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      256 visningar
                      0 gillar