Ursprungligen postat av joj
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jojons nya budetprojekt!
Collapse
X
-
Tycker inte den kändes så farlig på vägen, visst den ser lite stor ut, framförallt med en SAAB 9-3 framför. Är riktigt sugen på att sätta sågen i den nu och plasta upp nya durkar och skott, hade tänkt att göra trollingpremiär i nya båten idag men dimman stoppade det.Ursprungligen postat av TAMTAMFlippern är fin för trolling, riktigt gedigen men ett monster på trailern, dock bekväm och det vill man ha på vattenvidderna!
Var ute och spinnfiskade lite ikväll och knep två Gäddor, båda runt 4-5 kg.
Kommentera
-
Var också ute idag men inget höjdarfiske, den hårda västan har fördärvat vårt gäddfiske. Rev upp min tumme å det grövsta när jag skulle kroka loss en snipa. Rena blodbadet i båten. Otacksamma djur...Ursprungligen postat av jojTycker inte den kändes så farlig på vägen, visst den ser lite stor ut, framförallt med en SAAB 9-3 framför. Är riktigt sugen på att sätta sågen i den nu och plasta upp nya durkar och skott, hade tänkt att göra trollingpremiär i nya båten idag men dimman stoppade det.
Var ute och spinnfiskade lite ikväll och knep två Gäddor, båda runt 4-5 kg.
"Hur är Crescent bamse? sprayhood, targabåge, plastning, pupilträcke och lite färg kanske kan göra en till en redigt maskin......."
Bamsen är väl inte känd som den båt som går bäst i sjön, men med ett par trimplan så går det att få dom att gå helt OK. Känner flera som har såna. Den mest kända är väl legendaren Arne Karlsson.
Kommentera
-
Förklara trimplan för en icke båtkunnig.Ursprungligen postat av GiganticsalmonVar också ute idag men inget höjdarfiske, den hårda västan har fördärvat vårt gäddfiske. Rev upp min tumme å det grövsta när jag skulle kroka loss en snipa. Rena blodbadet i båten. Otacksamma djur...
"Hur är Crescent bamse? sprayhood, targabåge, plastning, pupilträcke och lite färg kanske kan göra en till en redigt maskin......."
Bamsen är väl inte känd som den båt som går bäst i sjön, men med ett par trimplan så går det att få dom att gå helt OK. Känner flera som har såna. Den mest kända är väl legendaren Arne Karlsson.G.Loomis - Fear No Fish
Kommentera
-
Trimplan är 2 st plattor som sätts fast på båtens akter på vardera sidan om motorn. Finns dom som kan justeras med en knapp framme vi ratten, då kan man t ex trycka ner nosen mot vågorna så att det inte studsar så mycket. Andra är fasta och dom gör så att båten går lite lättare i vattnet, om jag inte missminner mig helt så är Bamsen en så kallad "halvplanande båt" vilket inte brukar borga för dom bästa egenskaperna när det blåser. Gå in på biltemas hemsida och knappa in trimplan så kan du se hur dom ser ut.
Kommentera
-
knota
Länk till brochyr om Bamse, finns nog flera under andra år än -82 som länken är till.Ursprungligen postat av GiganticsalmonVar också ute idag men inget höjdarfiske, den hårda västan har fördärvat vårt gäddfiske. Rev upp min tumme å det grövsta när jag skulle kroka loss en snipa. Rena blodbadet i båten. Otacksamma djur...
Bamsen är väl inte känd som den båt som går bäst i sjön, men med ett par trimplan så går det att få dom att gå helt OK. Känner flera som har såna. Den mest kända är väl legendaren Arne Karlsson.
http://www.cremo.se/kataloger/82/frameset.htm sid 13
Senast ändrad av Guest; 2006-10-10, 21:47.
Kommentera
-
Bamse är en stabil fiskeskuta som troligen tål allt, man ska nog inte försöka sig på att köra för fort med den bara för skrovet ser halvplanande ut och går nog helt ok i ca 15 knop. Funkar helt klart till trolling!
Kommentera
-
1976 (eller 78) kom det senare skrovet. Utmärker sig på att sidorna är bestyckade med en sidoruta. På äldre årsmodellen 75 (77) och tidigare så är det två sidofönster.
Tjockare skrov vet jag inte, men den senare är bredare i aktern och mer V-format skrov. Både fördelar och nackdelar med det senare.Senast ändrad av Danne; 2006-10-11, 09:07.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
779 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg