Jojons nya budetprojekt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jojons nya budetprojekt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jonas 37
    Om jag vore dom så skulle jag skaffa 1 Polermaskin 2 Cleaner 3 Vax. Har aldrig sett en skitigare båt.
    Skönt att min Flipper e vit...
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne
      1976 (eller 78) kom det senare skrovet. Utmärker sig på att sidorna är bestyckade med en sidoruta. På äldre årsmodellen 75 (77) och tidigare så är det två sidofönster.
      Tjockare skrov vet jag inte, men den senare är bredare i aktern och mer V-format skrov. Både fördelar och nackdelar med det senare.
      1976 kom det kraftigare skrovet. Kompisen har en 76:a och jag tycker våra är närmast identiska. Dock ska skrovet vara ngt mer v-format på 76:an men skillnaden är nog inte så stor.

Dubbel sidoruta fanns på årsm 74-75. Sen kom båten med den enkla sidorutan. Max motor effekt på 75an är 60 hk resp 70hk på 76 om jag inte minns fel.

Hoppas att min ska funka bra med 50hk. Kompisens 76 gick lite trögt med tre pers i båten och en 60hk påstod han. Båda motorerna är nya fyrtakt..

Nån som är intresserad av ett faktablad från ryds om modellen kan maila mej så skickar jag det i pdf. (för stor för att ladda upp på sidan)

Kommentera

uppföljning

I dag var äntligen den stora dagen. Efter allt pysslande och ett nytt tändningslås åkte båten äntligen i sjön för premiärtrolling.

Kan inte säga annat än att jag är helnöjd med modellen och vad mycket båt jag fått för pengarna.

Skrovet är inget att klaga på för insjöfisket. Lite stampigt i grov sjö, men inte så man lider av det. Istället väldigt stabilt i sidled, planar ut på en gång. Känns helt enkelt som en mycket sjövärdig båt, och en utmärkt fiskeskuta.

En ny gps beställts i morgon. Känns som man fiskar lite i blindo och omöjligt att hålla farten.

Premiärturen resulterade också i en prickig på 4,5kg. så det kunde inte börja bättre. GO FOR RYDS CAMPING!!!
        Bifogade filer

Kommentera

Visst är det bra budget projekt har alltid gillat Ryds Camping också ger mycket för pengarna bla vindskydd får du inte ens ett vettigt i Buster magnum till fantasipriser dessutom gamla båtar kan man skruva och fixa med utan att vara skräckslagen för andrahandsvärdet.
          Min ena båt som snart ska säljas liknar den men har snabbare något rankare skrov dock mycket lätt att hantera på vagn en äldre utmärkt trollingbåt om man vet sina begränsningar när den är borta kommer jag sakna den då jag haft den i mer än 15år.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Kul att det funkade bra! Grattis till fisken!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
              Oljefiltret till motorn kan du beställa hos Hondas bilåterförsäljare. Dom är 65kr billigare än marinhandlaren på samma filter. Du får dock vänta några dagar på filtret då dom garanterat inte har det på lager.
              tack för tipset jonas. kan va bra att veta!

Kommentera

http://www.blocket.se/vi/9896264.htm?ca=22_s kanske du kan få några ideér av...

Kommentera

lite nytt på båtfronten. Även om säsongen ännu känns vara rätt långt borta för oss norrlänningar så har lite snickeri på båten ändå hunnits med i vinter. Ett nytt spöställ på taket har monterats, trollingbaren har förfinats en aning, en ny mast har kommit till och även en del transsportställ mm. Så här ser det ut hittills. Förövrigt mycket nöjd med spöstället. Otroligt smidigt med låsningen av rullarna. Annat än med olssonrullarna som inte gjorde annat än att krångla.
                  Bifogade filer
                  Senast ändrad av jojon80; 2007-03-09, 17:51.

Kommentera

transporthållare...
                    Bifogade filer

Kommentera

den nya trollingbaren som efter lite stagande blev otroligt stabil
                      Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      775 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      256 visningar
                      0 gillar