Jojon80 ska bygga planerboard rullar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jojon80 ska bygga planerboard rullar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Låsmuttern på mitten av Bios masten är helt värdelös enligt min åsikt har inget som helst "bett" skräp och dyrt är det också!
    ok
    trist med en så dur mast!! man tänker ju att allt skulle vara av högsta klass på en sådan "fin" mast" är det enda att dra en bult igenom och inte kunna sänka den förutom att ta bort bulten eller??
    /Anchovyman

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
      När jag läser här så blir jag bara mer och mer nöjd med min mast, men bättre kan den ju kanske ändå bli.

Skulle bara hitta något bra att fästa stagen med i masten som går fort att lossa, nu sitter dom med rörklamer och det blir otroligt stadigt men lite knöligt när man vill fälla masten bakåt.
      Jag har funderat på om det inte skulle gå att skruva på kullänkar på rörklamret och svetsa eller skruva på kul delen på staget dom är lätta och dela om man fäster en wier i sprinten
      Bifogade filer
      Senast ändrad av team char; 2007-02-02, 21:52.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
        Jag har funderat på om det inte skulle gå att skruva på kullänkar på rörklamret och svetsa eller skruva på kul delen på staget dom är lätta och dela om man fäster en wier i sprinten

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Joj posta en bild på rörklammer infästningen, kan ha något tips kanske allt går att lösa älskar tekniska grejor!
          Syns inte jättebra här men rörklammerna sitter bara runt masten och sen har jag plattat till staget i änden och borrat hål och sen lossar jag ena muttern på klammern trär på staget och sen på med muttern igen, stadigt som fan men svårt att hålla kolla på alla lösa prylar när det ska riggas, nu är det ju inte så ofta som jag fäller masten så det är inte jätteprioterat
          Bifogade filer
          http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Gigantic man har inget att göra på fördäck ute på havet! allt måste funka från sittbrunnen mvh
            Håller helt med dig, men om man har en polare som inte vågar köra med masten uppe så vad f-n gör man?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Anchovyman Visa inlägg
              Måste bara få fråga en sak!
              Är det så att det är låsringen på mitten av masten som inte håller måttet??
              det var en utav sakerna som jag såg som en fördel med den att man snabbt kunde sänka den när man skulle traila ett par hundra meter på kvällen!!
              ingen höjdare om masten vrider sig i vågorna speciellt om man har en bred t-mast så blir ju påfrästningarna större där!!

Låsmuttern är kass, funkar bara med original spridaren. Man använder en bult med en vingmutter så att man kan fälla ner masten. Man får alltså lossa bulten när man ska ta ner masten.

Kommentera

• Nyhet hos capt carys. Ser riktigt fina ut. Bra pris var det också!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Giganticsalmon Visa inlägg
                  Håller helt med dig, men om man har en polare som inte vågar köra med masten uppe så vad f-n gör man?
                  Enkelt skicka ut HONOM att höja den speciellt i 2ms vågor
                  Fattar inte riktigt varför han inte vågar köra med den uppe, skulle det vara farligt???
                  Vi drar upp till full längd i hamnen innan vi sticker ut, aldrig märkt detta skulle vara något problem annat än under en låg bro i så fall! mvh
                  Senast ändrad av TAMTAM; 2007-02-03, 08:14.
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Enkelt skicka ut HONOM att höja den speciellt i 2ms vågor
                    Fattar inte riktigt varför han inte vågar köra med den uppe, skulle det vara farligt???
                    Vi drar upp till full längd i hamnen innan vi sticker ut, aldrig märkt detta skulle vara något problem annat än under en låg bro i så fall! mvh
                    Vi brukar turas om att hissa masten när vi kör i hans båt, grejen är den att hans mast är 3m när den är nerfälld Kanske 4,5m när den är upphissad, kanon att fiska med men ingen höjdare att köra med när det blåser.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Giganticsalmon Visa inlägg
                      Vi brukar turas om att hissa masten när vi kör i hans båt, grejen är den att hans mast är 3m när den är nerfälld Kanske 4,5m när den är upphissad, kanon att fiska med men ingen höjdare att köra med när det blåser.
                      Min är nog 4.20 från vattenytan iaf men kör med den uppe ändå.
                      Värst vad hans mast var lång kör ni riktigt stor spridning?
                      Vilka pulkor förutom TL klarar detta?
                      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      722 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                      8 svar
                      473 visningar
                      0 gillar