Ursprungligen postat av BeBest
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trolling skedar olika sorter?
Collapse
X
-
Bebest testa jättefluttern "Williams Whitefish" på gäddan! skulle inte förvåna mej alls om den vore effektiv relativt tungt drag minst lika tungt som M-80 om inte mer ett riktigt storfiskbete definitivt, övertygad om att det fungerar mvhI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
-
Räknar in laxarna menar duUrsprungligen postat av madmats Visa inläggHej Sofiero jag ska hålla utkik efter dig och din båt, kanske ses vi vid nödhamnen och summerar dagens fiske. Vore trevligt.
Mvh madmats
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Tackar, tackar TAMTAM!Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggBebest testa jättefluttern "Williams Whitefish" på gäddan! skulle inte förvåna mej alls om den vore effektiv relativt tungt drag minst lika tungt som M-80 om inte mer ett riktigt storfiskbete definitivt, övertygad om att det fungerar mvh
Ska kolla in den också. Har även skaffat lite andra stordrag, som jag fixa till.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Williams är ju ett drag som en polare har haft ganska bra flyt med när han fiskar vandrare men det finns inga i min låda änUrsprungligen postat av TAMTAM Visa inläggBebest testa jättefluttern "Williams Whitefish" på gäddan! skulle inte förvåna mej alls om den vore effektiv relativt tungt drag minst lika tungt som M-80 om inte mer ett riktigt storfiskbete definitivt, övertygad om att det fungerar mvh
Kommentera
-
Jag har några men har aldrig provat dom på Laxen iofs så finns det inte så mycket Lax här uppeUrsprungligen postat av joj Visa inläggWilliams är ju ett drag som en polare har haft ganska bra flyt med när han fiskar vandrare men det finns inga i min låda än
Kommentera
-
Johan Abelsson (guiden) tog några riktiga jättefiskar på Williams runt 99-2000 såg själv en 27kilos fisk som han tagit vid Landsort!Ursprungligen postat av joj Visa inläggWilliams är ju ett drag som en polare har haft ganska bra flyt med när han fiskar vandrare men det finns inga i min låda än
Har några men det enda den givit är en öring! på sex kilo inte ett laxhugg brukar köra nån på dipsy direkt från båten då och då under säsongen, vem vet rätt som det är så tjuter en rulle.
Ganska tung tippar upp mot 40gram så den kräver bra fart.Senast ändrad av TAMTAM; 2007-04-13, 18:17.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Heeejj TAMTAM!Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggJohan Abelsson (guiden) tog några riktiga jättefiskar på Williams runt 99-2000 såg själv en 27kilos fisk som han tagit vid Landsort!
Har några men det enda den givit är en öring! på sex kilo inte ett laxhugg brukar köra nån på dipsy direkt från båten då och då under säsongen, vem vet rätt som det är så tjuter en rulle.
Ganska tung tippar upp mot 40gram så den kräver bra fart.
Fiskar du bra med Williams??
Har haft 2 st. heta (som jag tycker) i 10 dagar när vi var i hanö och alla 24 fiskarna vi fått där har tagit på andra beten!!!
Kanske en tillfällighet eller??
Det ända är ju att en annan börjar bli lite skeptisk! men många andra fiskar ju bra med dom så det är nog min teknik som inte passar in!!!!!
/Anchovyman
Kommentera
-
Exakt! Vi räknar laxarna. Sen ljuger vi lite.Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggRäknar in laxarna menar du
Kommentera
-
Enligt Regals katalog är Williams en sked för lite långsammare trolling 1,5-Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggJohan Abelsson (guiden) tog några riktiga jättefiskar på Williams runt 99-2000 såg själv en 27kilos fisk som han tagit vid Landsort!
Ganska tung tippar upp mot 40gram så den kräver bra fart.
2,3 knop. Har själv ett gäng i min låda som jag ej testat än.
Kommentera
-
Läser du noga så är svaret nej har kört den en del under åren som sagt bara givit en öring den har blivit bortsorterad till förmån för Ismo som jag tycker är den bästa skeden har i alla fall givit betydligt bättre vid Landsort.Ursprungligen postat av Anchovyman Visa inläggHeeejj TAMTAM!
Fiskar du bra med Williams??
Har haft 2 st. heta (som jag tycker) i 10 dagar när vi var i hanö och alla 24 fiskarna vi fått där har tagit på andra beten!!!
Kanske en tillfällighet eller??
Det ända är ju att en annan börjar bli lite skeptisk! men många andra fiskar ju bra med dom så det är nog min teknik som inte passar in!!!!!
Tydligen kunde iaf Abelsson köra den bra det året fick han Östersjöns TVÅ största spöfångade laxar jättefisken på knappt 27 samt en 25,5 kilos fisk dagen innan!! mej veterligt högg bägge på Williams draget otroligt men han är riktigt bra på dettaI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
802 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg