Trolling skedar olika sorter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling skedar olika sorter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Sofiero går bra som anrop mindre vit HTbåt nödhamnen ligger strax sydost till ost fyren Grisblänkan nordvästsidan riktigt fin perfekt för en kvällswhisky och lite grilla kanske, har för tillfället något liten båt för alla extragrejor men arbetar på det, vi ses där mvh
    sofiero kom!
    vi får ta en wirre i nödhamnen i år!
    förra gången var det ju bara för detta enorma åskväder som dök upp men det är ju kanon att slagga över där inne! Har även sovit i båten vid ankarudden och fått mig en god bit mat där!
    Mvh
    /Anchovyman

Kommentera

Ursprungligen postat av madmats Visa inlägg
      Ok Jag ska ta och prova de få 28:or jag har så får
      man se om det är värt att skaffa fler.
      Hej MadMats; Dina fjäderringar är på väg med posten till dig 10/4 kl.12.00 + några extra!
      Go for the Lightning Ones!
      Old Firehand

Kommentera

Det är väl att desillusionera herrskapet en smula med denna Trophy Spoon har efter ombockning av plåten och lite bly på baksidan givit mig ett par fina gäddupplevelser på spinnspöet.
        Bifogade filer
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
          Det är väl att desillusionera herrskapet en smula med denna Trophy Spoon har efter ombockning av plåten och lite bly på baksidan givit mig ett par fina gäddupplevelser på spinnspöet.
          Hej BeBest; Ja, det är inte så konstigt att du rensar viken på gäddor när du har "Fegisfärgen" (XSIO) på ditt Trophy Spoon!
          Go for the Big Northerns!
          Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Anchovyman Visa inlägg
            sofiero kom!
            vi får ta en wirre i nödhamnen i år!
            förra gången var det ju bara för detta enorma åskväder som dök upp men det är ju kanon att slagga över där inne! Har även sovit i båten vid ankarudden och fått mig en god bit mat där!
            Mvh
            Det var ett jävla väder den gången!
            Var livrädd själv att blixten skulle slå ned i masten!
            Sista veckan i maj och de två första i juni ska vi kämpa som tigrar blir nog en och annan övernattning drickat ligger på kylning du är varmt välkommen!
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
              Hej BeBest; Ja, det är inte så konstigt att du rensar viken på gäddor när du har "Fegisfärgen" (XSIO) på ditt Trophy Spoon!
              Go for the Big Northerns!
              Old Firehand
              Rensa är att överdriva men ett par mindre gäddor har känt sig manade. Fast trollingbeten är inget vidare lämpade att kasta med.

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                Rensa är att överdriva men ett par mindre gäddor har känt sig manade. Fast trollingbeten är inget vidare lämpade att kasta med.
                Hej igen BeBest; Som du kanske läste skrev jag till TamTam i den här "tråden" att laxdraget Northern Kings NK Giant M-80, är 150 mm långt och väger hela 34 gram. Jag har även testat M-80 vid gäddfiske under april och maj 2001-2003 i Furusunds skärgård med ganska hyfsat resultat. Gäddorna gillade bäst färgerna EM (silver med blå och gröna kanter), FROG (gul och grön med svarta prickar) samt S (helt i silver). M-80 fladdrar lite i vinden när man kastar, men man kommer långt och draget bär bra i vattnet. Jag fiskade med två, stora 4/0 kemvässade trekrokar, en fram och en bak på skeden samt monterade dit ett stort lekande längst fram. Tekniken som fungerade bäst för mig var varierande inspinningshastighet med flera spinnstopp vid varje kast. Vill du kan du ju måla S med svart respektive hot orange kant för att få till en ny "Fegis"!
                Själv har jag alltid gillat att experimentera med beten och färger!
                One day the Big Ones will hit!
                Old Firehand
                Senast ändrad av Old Firehand; 2007-04-11, 16:32.

Kommentera

Old Firehand! Jag tackar så mycket för tipset! Jag gillar också att testa olika beten och se om de kan funka till annat än vad de från början var avsedda för.
                  Ibland blir det missar ibland slår det väl ut.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                    Hej MadMats; Dina fjäderringar är på väg med posten till dig 10/4 kl.12.00 + några extra!
                    Go for the Lightning Ones!
                    Old Firehand
                    Hej Old firehand. Jag hämtade fjäderringarna idag. Tack för bonusringarna
                    du skickade med, vill också tacka för candy draget du skickade med när jag beställde skedar sist. Det ser verkligen fint ut. Ska prova det på öringarna vid tillfälle.

Mvh madmats

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                      Sofiero går bra som anrop mindre vit HTbåt nödhamnen ligger strax sydost till ost fyren Grisblänkan nordvästsidan riktigt fin perfekt för en kvällswhisky och lite grilla kanske, har för tillfället något liten båt för alla extragrejor men arbetar på det, vi ses där mvh
                      Hej Sofiero jag ska hålla utkik efter dig och din båt, kanske ses vi vid nödhamnen och summerar dagens fiske. Vore trevligt.

Mvh madmats

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      5 svar
                      425 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund