spö paravaner ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spö paravaner ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
    Fick hem två stycken Ghost-paravaner idag, de ser otroligt "seriösa" ut! Måste ut och prova dem så fort jag fått nya båten levererad.

MVH
    Gott gott, nyfiken på att höra vad du tycker om dem.

Kommentera

Fick hem två stycken Ghost-paravaner idag, de ser otroligt "seriösa" ut! Måste ut och prova dem så fort jag fått nya båten levererad.

MVH
      Kul! Ja han fick iväg en laddning innan han drog iväg på fiske, han kommer tillbaka imorgon och ordnar med resten av beställningarna samt svara på mail!

Kommentera

MVH
        Fick också hem ett par idag. Ser riktigt sjyssta ut!! Ska testas på söndag förhoppningsvis. Grymt smart tillbehör för att köra den glidande.

Kommentera

En recension på Ghost paravanerna skulle sitta fint :-)

/Fredde

Kommentera

Kör med Magnum Pike Great White. Tycker dom funkar kanon och styr ut fint i låg fart. Inga problem med spridningen. Lätta, smidiga och lättmonterade.

Minus: Tycker dom verkar ömtåliga. Det blir jack i frogoliten och enligt polarn som har provat att dra feta gäddwobbler med dom viker dom sig om man kör stora wobbler med hård gång. Själv har jag därför undvikit att skicka på några kraftigare wobbler än 16a.

När jag luskat runt lite i bekantskapskretsen lovordar många att köra med en blandning av yellowbirds och great white. Dvs skicka på yellowbirds på kraftigare wobbler och sätta mindre wobbler på great white. Då kör man så klart de grundgående mindre wobblerna längst ut, dels för att undvika trassel och dels för att dom paravanera styr ut fint.

Sen har jag även hört att yellowbirds krokar fisken bättre än great white - men det har jag ingen egen erfarenhet av eftersom jag inte kört yellowbirds. Låter kanske lite lätt skrockfullt?

Ska man köpa ett gäng av varje blir det kanske billigare med mast och pulkor

Funderar själv på att modifiera mina och sätta dubbla linutlösare istället för beteslåset. Då kan man ställa en stenhårt och en löst så att den ena löser ut vid hugg och den andra sitter kvar. Sen vevar man in och kan lätt plocka loss paravanen för att slippa ha den med under den andra hälften av drillningen. Hittills har jag kört med standardriggning - dvs paravanstopp i form av trevägslekande modell större.

Jag hatar att ha paravanen dinglandes nere vid fisken, (eller en-två meter framför), vid drillning/landning! Det är det sämsta med spöparavaner och det gäller oavsett fabrikat.

Risken med dubbla linutlösare är så klart att hela paravanen släpper när storfisken hugger, men det är inte värre än att man får åka och plocka upp den i efterhand. Beror så klart på storleken på sjön, väderförhållanden och antalet spön i sjön om man tycker att det är värt det besväret...

Men great white tycker jag duger bra åt mig i väntan på inköp av ordentliga grejer, (större båt/mast/pulkor).
            Senast ändrad av Nils Jonas; 2008-04-29, 13:14.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
            8 svar
            722 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dhaglund  
            Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
            8 svar
            473 visningar
            0 gillar