S.k. spöparavaner, vad skall man satsa på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

S.k. spöparavaner, vad skall man satsa på?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ok, tack för bilder och informationen Kjelle. Kollade lite på Skittfiske men det blir dyrt med frakt och allt för fler än ett par, då jag oxå är ute efter Dipsys i storlek 001. Kan i.o.f.s. kolla in på blocket men då blir det mer frakt och ev. tull (toll)?

Köper antagligen dem Church från staterna, allternativt Off Shore. Vilken tycker du at jag skall satsa på av dem två? Har du erfarenhet med dem båda?
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Jag har inte provat church, men vet att Offshore funkar hyfsat.
      Oavsett vilken du väljer nu så tror jag att du kommer att köpa GW till slut ändå lol.
      Synd jag inte åker till Norge över nyår sm jag bruker, annars så kunde jag tagit med till dig och postat dessa når jag var i Norge.

Ps: toll e tull i Norge LOOOOOOOOOOOL.
      Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
      http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inlägg
        Ohlssons fiske säljer originalet men kopian på blocket är mycket billigare och fungerar lika bra som originalet.
        Skittfiske.no selger originalet i Noruega del skatt för 259kr/styck.

en hemmagjord kopia jag hittade på nätet:

/Kjelle
        gör själv kostar ca 70 kr styck
        Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av jawa Visa inlägg
          Testa dem Flodis ser ut att ligga lågt i sjön nog inte helt fel troligen är det bra grejor men kanske inte lika lätt att få bort från linan kanske.
          Priset har du ovan (Om du har en plasmaskärare ser ut som rostfritt inget för lövsågen direkt! )
          Dock nog inte helt fel de lär inte snurra/dyka i sjön direkt så lågt som de ligger i tillägg har inte mina Church gjort heller så här långt blir iaf nyfiken faktum är att jag fick en sådan som varuprov redan för länge sedan hamnade i kuriosa lådan innan jag gav bort den kanske ett riktigt FETMISSTAG köper du låt mej veta hur de funkar har tagit ed på att inte köpa mer skit om inte absolut nödvändigt
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

här kommer mera bilder
            Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inlägg
              Jag har inte provat church, men vet att Offshore funkar hyfsat.
              Oavsett vilken du väljer nu så tror jag att du kommer att köpa GW till slut ändå lol.
              Synd jag inte åker till Norge över nyår sm jag bruker, annars så kunde jag tagit med till dig och postat dessa når jag var i Norge.

Ps: toll e tull i Norge LOOOOOOOOOOOL.
              Beskriv hur de går i sjön följer de båten och går stabilt och säkert hela tiden?
              Här finns nämligen en skillnad mellan Church och Off-Shore som jag tror till Church fördel (iaf på lax) men dessvärre har jag inte använt dem så mycket ännu jämfört med off-shore. låt mej veta
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ibland har jag kört Dipsyspöna från spöhållaren på djupriggsbommen, funkar bra det oxå fast helst håller jag dom spöna borta från sittbrunnen så slipper man ha dom ivägen när det ska håvas småfisk så min favoritplats är att ha dom på taket så lutande som på bilden, sidoparavaner har jag bara testat Great White och någon annan väldigt billig skitparavan som hoppade, landade på rygg och surfade åt andra hållet Kör med pulkor nu men Great White var kanonfina
                Bifogade filer
                http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

GW är bästa sidoparavanen om man inte får tag i trämodellen a la Blekinge (den röda). Stora dipsy diver´n i färgen gul/silver är en helt överlägsen djupparavan... överglänser allt annat. I övrigt kör catherinesänken eller möjligtvis kuusamo.

Kommentera

här kommer mera bilder
                    Snygga alster.
                    Måste fråga dig, hur mycket viktar du dom med och är det frigolit som du använder.
                    Funderar också på att pula till några paravaner.

Kommentera

här kommer mera bilder
                      Tackar för fina bilder. Ser mycket bra ut. Undrar om du gör dom som styrbord och babord-variant?
                      Sen undrar jag hur du fäster dem på spölinan? Ser att det är ett beteslås på bakkanten. Använder du något klips på sidoblecket typ Scotty eller nått sådant? Om Scottys (dem minsta typen) så har jag hemma.

Kunde tänka mig att köpa ett par men vi kan ta det på PM senare nästa vecka.

Har du sålt flera av dem här?

Ang. Kjellzen kommentar: "Synd jag inte åker till Norge över nyår som jag bruker, annars så kunde jag tagit med till dig och postat dessa når jag var i Norge".

Du kanske reser senare på året? Annars tack för att du tänkte tanken, hehehe
                      (Ja, Toll i norge är bara tull, hehehe )

Annars tackar för alla fina kommentarer här. Dipsyn verkar vara den bättre av alla djupparavaner som det verkar. Skall komplettera mina med ett par större oxå, i silv/guld eller hur

Tänkte att det kanske kunde vara en ide att placera spöhållarna till paravanspöna med lite olika vinklar: Dipsyspöt/spöna med mer vågrätt plasering och ytparavanspöt/spöna med så hög placering som möjligt (rakt upp eller på taket snett upp) för att undvika vattenkontakt med spölinan för att få dem som skall gå längst ut till att gå där? Dum ide eller? men låter logiskt för mig?
                      Mvh Flodström
                      Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      727 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      245 visningar
                      0 gillar