Båten är såld, ny skall beställas? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båten är såld, ny skall beställas?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båten är såld, ny skall beställas?

Hej igen alla trollare. Tillbake från semestern, hehe
    Har just nu sålt min TG-7200. D.v.s. köpet görs klart om ca 3-4 veckor.

Då....... blir det att beställa ny trollingbåt. Det har lutat åt Beason länge. Men jag har ju oxå värderat Rocaden (706 WAC) men den blir så jäkla dyr i inköp.

Blir spännande att rigga ny "äkta trollingskuta", hehehe.

Blir säker många frågor framöver från mig här skall ni se.........
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Det var på tiden att Du byter upp Dig ,-)

Klart som fasen att Du ska ta en Rocad 706WAC, visst dyra men värda varenda krona med sin höga kvalitet, och på tal om krona så är ju svenska kronan billig så Du får många såna för Dina norska och då blir båten billigare ;-)

Prata med Lars så förbereder han alla saker Du vill och lägger in förstärkningar för extra montage om Du vill mm, det spar Dig massa jobb själv och Du kan komma igång och fiska fortare ;-)

Några saker jag insett på min som ska finnas på en trollingskuta av den klassen från starrt men får väljas som tillbehör men iaf, spolpump för att tvätta bort allt fiskslem och blod, en extra länspump med nivåvakt och rejä kapacitet 200-500 l/min om olyckan är framme, kopplingsplintar för alla extra förbrukare framdraget under pulpeten med säkringshållare auto eller flat och ett gäng strömbrytare för kommande anslutningar.

Beason är fina men vet inte vad som hänt med firman för det verka ha gått i standby totalt, inget har hänt sedan den nya 630WA kom ut förra våren inte ett ord och ingen aktivitet, kanske lågkonjukturen har knäckt dem ?!

Någon som vet hur det är med detta?

Kommentera

Tjaaa Rospigg!

Ja, du är inne på nått då du snackar om kvalitet. Det var anledningen till mitt intresse för just Rocaden. Men en Rocad 706 WAC blir i princip dubbelt så dyr. Men sista ordet är inte sagt än, dock budgeten är begränsad just nu och det har oxå en viss betydelse vad Honda-motorn kommer på....... hmmmmm
      Har förresten snackat med Peter på Beason alldeles nyligen. verkar vara ok men jag har ju ingen aning om deras ekonomiska status för tillfället......?
      Senast ändrad av Flodström; 2009-08-20, 22:23.
      Mvh Flodström
      Flyfishing for salmon

Kommentera

Rocad javisst säger jag bara kan inte mera än instämma med Rospigg.

Kristian Keskitalos Rocad är till salu...
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Sedär ja skönt att höra att Beason hänger med, hade varit trist om dem gett upp vi har inte många Svenska båtbyggerier av såna båtar, för kvaliteten är som sagt utmärkt på dem

Egentligen har vi väl bara Rocad och Beasson som byggger båtar i den kvalitetsnivån och med inriktning sportfiske så goda nyheter

Kommentera

Enig i det Rospigg.
            Sjönt att höra att Beason har lite snurr på byggeriet, och att det stadigt beställs nya båtar.

Beason och Rocad, angenäm tanke, men vilken.............

Men tror inte jag ville köpt en charterbåt. Föreställer mig den som en båt som gått VÄLDIGT mycke med stort slitage som följd?

Satsar på nytt eller bättre beg, (privat), tror jag..........
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

Kommentera

Beason verkar må bra och det ska komma ut en ny 8 meters WA i samma stil som 630 WA.

Av nån anledning gillar jag Beason lite mer än Rocad men det beror nog på den fina bredden och jag har ju inte mycket erfarenheter av någon av dom men tycker i alla fall att Rocad 606 WAC har för litet och trångt akterdäck för min smak.

Amerikanska alternativ blir väl aningen för tungt misstänker jag?
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Min Käre vän Stefan axelsson har köpt en 630 Beason och den är ju j ä v l i g fin och ser ut att ta sjön riktigt bra. PM:a så kan du få hans nr och lyssna med han själv. Han har en 150 yama där bak på sin. Rocaden har jag åkt i men då bara med Martin S och hans är ju lite modifierad. Den gick kanon iaf.
                Mvh Patrik
                sigpicMörtsnurb
                http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

Tack Patrik. Blir det aktuellt så skickar jag ett PM.
                  Mvh Flodström
                  Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                    Hej igen alla trollare. Tillbake från semestern, hehe
                    Har just nu sålt min TG-7200. D.v.s. köpet görs klart om ca 3-4 veckor.

Då....... blir det att beställa ny trollingbåt. Det har lutat åt Beason länge. Men jag har ju oxå värderat Rocaden (706 WAC) men den blir så jäkla dyr i inköp.

Blir spännande att rigga ny "äkta trollingskuta", hehehe.

Blir säker många frågor framöver från mig här skall ni se.........
                    Va ska du gå från den trevliga täckta TGn med wallas till utomhus blåst/dusch under tak!
                    I en Rocad kan man inte ens sitta som folk åtminstone inte i de något mindre (606) så mitt val skulle bli Beason direkt (om de har vettiga helst gasdämpade stolar) men kraftiga skrov kostar motorer och bränsle samt problem på trailern.
                    Lycka till blir nog en dyr historia
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    8 svar
                    722 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund  
                    Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                    8 svar
                    473 visningar
                    0 gillar