Gäddsaxar! :( - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddsaxar! :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
    Google?
    ah förlåt att jag tog upp inläggsplats..

    Kan nån annan berätta? Jag ska gå å sova nu och orkar inte googla men skulle vara kul att läsa när man vaknar eller nåt
    Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
    Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

    [FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
    [/FONT]

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av mcfoevva Visa inlägg
      ah förlåt att jag tog upp inläggsplats..

      Kan nån annan berätta? Jag ska gå å sova nu och orkar inte googla men skulle vara kul att läsa när man vaknar eller nåt
      Det hade gått mycket snabbare att googla på gäddsax än att skriva det sista inlägget...

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
        Det hade gått mycket snabbare att googla på gäddsax än att skriva det sista inlägget...
        Jävligt OT nu men jag lät lite hård va, men 95% av alla frågor på ett forum kan man googla. Lite dumt om alla svar i trådarna blir "Googla".. Men jag vill vara lite "social" så jag ställde frågan här Sen är det ju alltid nån som känner sig lite extra duktig när denne svarat på ett inlägg och jag ville bjuda på det idag helt enkelt

        Googlade och youtubade gäddsax, eftersom frågan gnagde mig Så nu vet jag. Gillar det INTE.
        mvh
        Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
        Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

        [FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
        [/FONT]

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
          Isåfall skulle nätfiske också falla under den lagen.
          Även sportfiske. Att sätta 1-2 trekrokar i munnen o sen trötta ut den innan man släpper i den igen är ju inte onödigt lidande
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

          Kommentera


          • #35
            ska kika om jag hittar mina saxar ikväll. kan ta en bild på en origgad och en riggad, samt låta den smälla av mot nått för att demonstrera kraften i dessa mordvapen. Måste bara gräva fram mina tänger för jag riggar inte dessa med mina händer.
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

            Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

            Kommentera


            • #36
              Det skulle intressera mig! Vore kul att se.

              Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
              ska kika om jag hittar mina saxar ikväll. kan ta en bild på en origgad och en riggad, samt låta den smälla av mot nått för att demonstrera kraften i dessa mordvapen. Måste bara gräva fram mina tänger för jag riggar inte dessa med mina händer.

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
                ska kika om jag hittar mina saxar ikväll. kan ta en bild på en origgad och en riggad, samt låta den smälla av mot nått för att demonstrera kraften i dessa mordvapen. Måste bara gräva fram mina tänger för jag riggar inte dessa med mina händer.
                Riktigt så illa är det ju inte. Kan dessutom lova att det är farligare med tänger än händerna, med händerna får du iaf ett stadigt grepp bara man inte släpper. Riggat många gäddsaxar i mina (mycket yngre) dagar och de är helt klart hemska fiskeredskap som inte borde få finnas. Men livsfarliga? Knappast
                Kika på min blogg, enjoy!

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
                  Nope. Helt förbjudet enligt fiskeförordningen.
                  Tips är att kolla vart dettta gäller... Har kollat upp det förr och om jag inte minns helt fel har yrkesfiskare rätt att använda gäddsaxar samt att förbudet för fritidsfiske gäller i havet. Kan återkomma med alla paragrafer och förordningar.

                  Kommentera


                  • #39
                    Tror att det är olika beroende på fvo i mitt står detta, jag citerar "Alla fiskekortsköpare har också rätt att i Svegssjön och Ljusnan nedströms Svegssjön, fiska med angeldon och gäddsax – dock sammantaget högst 10 n angeldon eller gäddsaxar per person."

                    Jag har också hört att Svegssjön är en av Sveriges bäst gäddproducerande sjöar, vad vet jag, kom hit och kolla
                    Senast ändrad av Freedee; 2012-11-21, 07:20.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    145 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    1 svar
                    102 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Arbetar...
                    X