Ursprungligen postat av abbliin
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skitsnack om angelfiske, Nej tack!
Collapse
X
-
DÄR tror jag den satt - DÄR blev det tryckt "play" på lausvik :-)Ursprungligen postat av Baconowski Visa inläggFörmodligen har du förstått det fel? Han skriver ju att han skiter i hur folk fiskar men personligen skulle han inte göra det då han själv tycker att han då fuskar...
Kommentera
-
Hej Albin;
Jag tycker att angelfiske med äkta V-formad angelkrok är den sportsligaste metoden vid isfiske efter gädda! Vid angel måste du blixtsnabbt vara framme vid hålet, ta den utlöpande linan mellan tummen och pekfingret och kroka gäddan när hon vänder mörten för att svälja den. Sedan måste du hålla press på gäddan tills du snabbt kan dra upp henne ur hålet och allt i ett svep. Går gäddan förbi hålet då är hon borta. Vid alla de tre andra isfiskemetoderna fastnar gäddan oftast "automatiskt" av sig själv.....
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ah, han skulle aldrig göra det själv men har inga synpunkter på att andra ägnar sig åt det. Glasklart.Ursprungligen postat av danskjäveln Visa inläggDÄR tror jag den satt - DÄR blev det tryckt "play" på lausvik :-)
Kommentera
-
Medhåll från mig alla veckans dagar!Ursprungligen postat av janjoh Visa inläggSå länge fiske bedrivs med ansvar spelar det inte roll tycker jag. Vissa är bara så mycket inne i sin egen lilla bubbla att de tror det värsta om dem som gör och tänker annorlunda än sig själv så strunt i det
Angående sportfiske-diskussionen. I min bubbla är sportfiske när fisket bedrivs med nöjet som främsta motivationsfaktorn med bruk av en lina (handlina, spö, angeldon osv).
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Amen brotherUrsprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggMedhåll från mig alla veckans dagar!
Kommentera
-
sportfiske, upp till var och en och avgöra om det är eller inte är sportfiske, glad att man är en flugfiskare och slipper tjafsa om sportfiske begreppet :P
Börjar tycka att begreppet "sportfiske" är så uttjänat och urholkat så det inte har nån större betydelse i dagsläget. Alla som köper spö, rulle, lina och draglåda kallar sig sportfiskare.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Aj aj aj Sir! detta va som en svordom i kyrkan. Vilodagen ! ! tänk på denUrsprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggMedhåll från mig alla veckans dagar!
Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera