Ursprungligen postat av Old Firehand
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skitsnack om angelfiske, Nej tack!
Collapse
X
-
Hej TamTam; Jag vill minnas att Curt Lindhé skrev om "slantfiske" i sin bok "Gäddan Hugger" samt i "Gädd- och Abborrfiske". Troligtvis skrev både Nils Färnström och Hans Lidman om slantfiske också...Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggHaha Firehand, "slantfiske" torde vara den ultimata sporten på gädda iaf, småttingarna här har väl aldrig ens hört talas om det! bästa hälsningar!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Hey hey bara för att söndagen ska hålas helig innebär inte att han inte kan hålla med i det jag säger dåUrsprungligen postat av Exxet Visa inläggAj aj aj Sir! detta va som en svordom i kyrkan. Vilodagen ! ! tänk på den
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggHaha Firehand, "slantfiske" torde vara den ultimata sporten på gädda iaf, småttingarna här har väl aldrig ens hört talas om det! bästa hälsningar!Slantning var ju föregångaren till vertikaljigging. Bara att man inte såg fisken på tv samtidig utan visste var den fanns.Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej TamTam; Jag vill minnas att Curt Lindhé skrev om "slantfiske" i sin bok "Gäddan Hugger" samt i "Gädd- och Abborrfiske". Troligtvis skrev både Nils Färnström och Hans Lidman om slantfiske också...
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com
Kommentera
-
Tycker själv att spöfiske är roligast. Men, jag blir glad när jag ser någon fiska med angeldon med bomullslina och angelkrok, när jag ser ett gammalt spö med slantkrok nere bakom sjöboden eller när någon trevar sig ut på nyisen och försöker klubba en lake. Ett kulturarv som jag hoppas inte blir bortglömt. Sen går ju alla metoder att missbruka för den som vill.
Kommentera
-
Klubba lake känns för mig personligen lite barbariskt. 
Frågan är om det är en fiskemetod som är tillåten. Man får ju t.ex. inte alls fiska med ljuster och gäddsax är numera förbjudet i många vatten.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-02-04, 02:41.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera

Kommentera