Ismeteproffs !! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismeteproffs !!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av LarsÖ Visa inlägg
    Den scenen är väll ändå inte så farlig - svårt att hålla sig för skratt när någon håller på och drullar i? Tror inte han skrattar åt att laxen blir stövlad?

På DVD:n "storlaxens rike" är scenen iaf bortklippt.

mvh
    Om den nu inte är så farlig, varför är då scenen bortklippt på dvdn ...

Kommentera

För övrigt hade jag blivit vansinnig om någon sparkat på min fisk.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        Om den nu inte är så farlig, varför är då scenen bortklippt på dvdn ...
        Självklart för att det ser illa ut, och folk har gnällt

Kommentera

Ursprungligen postat av LarsÖ Visa inlägg
          Självklart för att det ser illa ut, och folk har gnällt
          Men dåså ;D

Klart det ser illa ut på filmen. Men för gäddans skull är det ingen större skildnad. Utan det är snarare att det är illa att man vill visa de stunder när man fiskar som inte är de stoltaste och finaste ögonblicken frivilligt. Just dessa nissar tror jag inte bryr sig eller tänker på det sättet. Dom tycker nog att det är konstigare att man vill släppa tillbaka gäddan, än att man avlivar den med spark mot huvudet

Kommentera

Om det nu var angelfiske med angelkrok så går det ju sällan att sätta tillbaka fisken pga angelkrokens konstruktion och funktion. Ock det garanterat snabbaste sättet att döda en angelgädda på är ju att sparka den i huvudet. Så gnäll inte. Hade ni verkligen tyckt så synd om fisken hade ni nog inte fiskat överhuvud taget.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
              Om det nu var angelfiske med angelkrok så går det ju sällan att sätta tillbaka fisken pga angelkrokens konstruktion och funktion. Ock det garanterat snabbaste sättet att döda en angelgädda på är ju att sparka den i huvudet. Så gnäll inte. Hade ni verkligen tyckt så synd om fisken hade ni nog inte fiskat överhuvud taget.

en rejäl spark sen är det klart så brukar jag göra med åtminstone en Gädda när jag är ute. Ibland äter jag den ibland lämnar jag den på isen åt fåglarna
              En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

ska man avliva så gör man det snabbt och smidigt! Man sparkar inte runt en fisk på det viset, jävla bonnläppar!!!!
                SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
                  Har manför avsikt att utöva C&R så använder man kanske inte angelkrok.....
                  Jag har i.a.f för avsikt att återutsätta mina gäddor och behandlar de så försiktigt det bara är möjligt. Även om det är effektivt att avliva en fisk med en spark imot huvudet, så ser det varken proffsigt eller humant ut. Detta är ingen avlivningsmetod som jag kommer att lära mina barn i.a.f. Om du vill leka Karate Kid ute på isen så är det upp till dig. Jag tror dock att du kommer att få reaktioner från andra fiskare om du väljer denna metod.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg
                    en rejäl spark sen är det klart så brukar jag göra med åtminstone en Gädda när jag är ute. Ibland äter jag den ibland lämnar jag den på isen åt fåglarna
                    Ironi hoppas jag.......... Annars finns det risk att någon som ser dina tilltag sågar upp ett "likkiste" format hål i isen

Kommentera

Ursprungligen postat av Basshunter Visa inlägg
                      Har manför avsikt att utöva C&R så använder man kanske inte angelkrok.....
                      Jag har i.a.f för avsikt att återutsätta mina gäddor och behandlar de så försiktigt det bara är möjligt. Även om det är effektivt att avliva en fisk med en spark imot huvudet, så ser det varken proffsigt eller humant ut. Detta är ingen avlivningsmetod som jag kommer att lära mina barn i.a.f. Om du vill leka Karate Kid ute på isen så är det upp till dig. Jag tror dock att du kommer att få reaktioner från andra fiskare om du väljer denna metod.
                      Ännu har jag aldrig träffat på någon annan angelfiskare som gör annorlunda. Om man anglar har man förhoppningsvis ingen avsik att köra CR då detta skulle vara rent djurplågeri. Och dessutom så skiter jag fullständigt i om det ser PROFFSIGT ut. Men det är humant. En snabb och säker död om man gör på rätt sätt. Tror ingen proffsig prästsvingare hade hunnit ens få prästen ur fickan innan min gädda är död. Vill du se proffsig ut så köp en tveed kostym och ett splitcane spö. Men det hör inte hemma på angelisen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      362 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda

Arbetar...
                      X