Ismeteproffs !! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismeteproffs !!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av grebgokz Visa inlägg
    Gogle två sökord brax och recept och första träffen gav

http://www.svenskfisk.se/1215.aspx?fish=1098&cat=&big=0
    ?? kan du inte söka efter mört när du ändå håller på ?-.-

Kommentera

Det är inte Etiskt försvarsbart att fiska överhuvudtaget , inte heller trav inte heller formel 1 för den delen .

Kommentera

Ursprungligen postat av grebgokz Visa inlägg
        Jag skulle vilja fiska mer.... Men är det etiskt försvarbart. Vad säger du till ditt försvar om någon ställer på dig om etiken? Att du kört långt och måste fånga så många som möjligt?

Sen om du fått tre små gäddor så kan man ju fortsätta men om du 6 min senare fått 3 till smågäddor kanske man ska ställa sig frågan om man ska fortsätta att dra smågäddor som man bara släpper tillbaka. Kanske byta plats bete eller nått och försöka dra 1 stor istället även om det innebär att man inte får några fler den dagen.

Jag vet många ställen där det tas massvis med snipor mellan varje stor.
        Men enligt dig ska man låta dom vattnena vara och bara fiska pelagiskt över dom största djupen och vattenmassorna och hoppas på det där hugget som bara kanske kommer?

Fan så tråkigt fiske du måste ha.. Inte kunna fiska för nöje utan måsta byta plats direkt du tagit nån snipa..

Skulle nog säga att jag fortsätter och fiska och återutsätter all fisk för det har fungerat väldigt bra hitils för mig? Ingen orsak till att sluta...

Hanterar du fisken bra så klarar den sig, återfångster börjar bli väldigt vanligt för mig, så det verkar fungera iaf för mig med c&r?

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
          ?? kan du inte söka efter mört när du ändå håller på ?-.-

Formel ett och andra motorsporter är inte heller etiskt försvarbara. Men de som är aktiva inom sporten är tidigt ute med att försöka göra miljövänligare bilar, köra på miljövänligare bränsle med mera. De försöker förekomma lagstiftarna för att försäkra sig om att de även i framtiden ska få hålla på med med den sporten de älskar.

Vi fiskare borde tänka likadant om våran sport.

Kommentera

Om man bortser från att fiske inte är direkt etiskt rätt, så är C&R på den fisken man inte vill ta upp, och ej är dödligt skadad FULLT etiskt rätt. Motsatsen, att ta upp fisken fastän man inte vill ha den, trots att den lär överleva, är däremot väldigt etiskt fel.

I mina tankar iallaf.

Kommentera

det gör vi , kolla sportfiskarna.se , dem gör massor för sportfisket

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
              2 svar
              364 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sadda
              av Sadda

Arbetar...
              X