Ursprungligen postat av Ola
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismetekontroller
Collapse
X
-
Push-Up, jo det är bara ett sportfiskekort per person. Och tre spön som gäller. Men råttan försökte dupera folk som tyckte det såg skumt ut med så många spön.
Till och med våra medlemmar i Länna fiskeförening gick på minan om 4 kort och rätt till 12 spön.
Fick bort honom från udden. Så nu vågar sig annatfolk dit och fiska nu också.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Lambarmannen & Push-up, kan ni inte kontakta Kbv eller länsstyrelsen för att kolla vad de har för bemyndigande att kontrollera fiskerätt/tillstånd på vatten som inte är TDA?
Det måste vara vattenägarens uppgift, alltså inget jag vill lägga mina skattepengar på att kbv ska pyssla med.Ola
Kommentera
-
Tack Ola, det är väl vad som krävs för att få någon klarhet.
Måste bara poängtera att jag inte är ute för att skapa trassel mellan dom klara regler som redan gäller idag. Ett stort tack till Henrik Bernherts, Sverker Loven, Berndt Åström med flera i deras olika organisationer som genom förhandlande med vattenrättsägare skapat det vatten vi fiskar i mot en billig penning. Det finns säkert fler som är värd det tacket men min hjärna rymmer inte många namn
Ola, kom på en sak, ring själv...
Kommentera
-
Suck al a Gös Jonas
Märkligt att man hittar sådant skräp rent utsagt på forumet, trodde att vi alla inbitna fishers höll oss nu mer till vett & etikett. Så som att vårda det framtida fisket med att utöva C&R och att behandla fisken med respekt så att sportfisket kan leva vidare i framtiden. trodde fan inte att det fanns jeppar som utövade någon form av låsas polisär insatts och kollade oss fishers om vi använder 1 spö lr 4. Skärpning det är inte det som är hotet mot sportfisket! Se fan istället till att freda fisken vid lek och tex stoppa svartfisket som allt mer utövas inomskärs av yrkesfiskare.... Jätte SUCK!
Kommentera
-
...jag har under en kort tid fått tre samtal från sjöpolisen då de undrat över vem som har fiskerätt på vissa vatten mm. Allt efter att KBV "tagit" tjuvfiskare och sjöpolisen sedan får göra utredningen. Jag frågade polisen om varför KBV plötsligt fått ett sånt intresse för tjuvfiske och det visade sig att de sas jagar något att göra. Eftersom tjuvfiske faller inom allmänt åtal så har KBV kommit på att det då är en prioriterad uppgift för dem och kan visa att de gör en insats för "samhället". Detta aporpos KBV:s plötsliga intresse för fisket i bla Mälaren."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
... ok, tävlingen var idag men då vet jag att ni inte kommer imöra....
men hälsa lovar jag...
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
OK.9 Kul at Staffan fiskar igen. Nu kommer topic-polisen....Ursprungligen postat av Jan O Visa inlägg... ok, tävlingen var idag men då vet jag att ni inte kommer imöra....
men hälsa lovar jag...
Kommentera
Kommentera