Ismetekontroller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetekontroller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
    Tumlaren..................

Jag håller absolut med dig om att man ska föra diskussioner på ett sakligt sätt utan att förlöjliga uppdraget man är tillsatt för eller personen som gör detta. En diskussion emellan fisketillsyningsmäns synsätt enligt regelboken och "sportfiskare" som ibland har ett annat synsätt måste vara vettigt eftersom vi dock läser vad som skrivs och tar in det för att förhoppningsvis komma närmare varann i våra åsikter. Men det bygger ju självklart på en öppenhet att vilja ta till sig andras åsikter.
    Kloka ord...Betydligt bättre än att som vissa kalla fisktillsynsmän för idioter...Men det är lätt ju att sitta på läktaren och skrika åt domaren..
    Senast ändrad av Hemi; 2009-01-24, 14:55.

Kommentera

Push-Up, jo det är bara ett sportfiskekort per person. Och tre spön som gäller. Men råttan försökte dupera folk som tyckte det såg skumt ut med så många spön.
      Till och med våra medlemmar i Länna fiskeförening gick på minan om 4 kort och rätt till 12 spön.
      Fick bort honom från udden. Så nu vågar sig annatfolk dit och fiska nu också.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Lambarmannen & Push-up, kan ni inte kontakta Kbv eller länsstyrelsen för att kolla vad de har för bemyndigande att kontrollera fiskerätt/tillstånd på vatten som inte är TDA?
        Det måste vara vattenägarens uppgift, alltså inget jag vill lägga mina skattepengar på att kbv ska pyssla med.
        Ola

Kommentera

Tack Ola, det är väl vad som krävs för att få någon klarhet.
          Måste bara poängtera att jag inte är ute för att skapa trassel mellan dom klara regler som redan gäller idag. Ett stort tack till Henrik Bernherts, Sverker Loven, Berndt Åström med flera i deras olika organisationer som genom förhandlande med vattenrättsägare skapat det vatten vi fiskar i mot en billig penning. Det finns säkert fler som är värd det tacket men min hjärna rymmer inte många namn Ola, kom på en sak, ring själv...

Kommentera

Suck al a Gös Jonas

Märkligt att man hittar sådant skräp rent utsagt på forumet, trodde att vi alla inbitna fishers höll oss nu mer till vett & etikett. Så som att vårda det framtida fisket med att utöva C&R och att behandla fisken med respekt så att sportfisket kan leva vidare i framtiden. trodde fan inte att det fanns jeppar som utövade någon form av låsas polisär insatts och kollade oss fishers om vi använder 1 spö lr 4. Skärpning det är inte det som är hotet mot sportfisket! Se fan istället till att freda fisken vid lek och tex stoppa svartfisket som allt mer utövas inomskärs av yrkesfiskare.... Jätte SUCK!

Kommentera

Tumlaren!!!! Gå i Pension........ Åhhhhhh
              Tänk om Karln kunde lägga ner sin energi på att fiska istället......

Kommentera

...jag har under en kort tid fått tre samtal från sjöpolisen då de undrat över vem som har fiskerätt på vissa vatten mm. Allt efter att KBV "tagit" tjuvfiskare och sjöpolisen sedan får göra utredningen. Jag frågade polisen om varför KBV plötsligt fått ett sånt intresse för tjuvfiske och det visade sig att de sas jagar något att göra. Eftersom tjuvfiske faller inom allmänt åtal så har KBV kommit på att det då är en prioriterad uppgift för dem och kan visa att de gör en insats för "samhället". Detta aporpos KBV:s plötsliga intresse för fisket i bla Mälaren.
                "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                "Keep it simple"

//Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

Kommentera

Tack Janne! Intressant groddamm vi har ellur hur.. Vi (team Världbästaste) dyker inte upp i morrn. Skitfiske,,klå Staffan från mig.

Kommentera

... ok, tävlingen var idag men då vet jag att ni inte kommer imöra.... men hälsa lovar jag...
                    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                    "Keep it simple"

//Jan O
                    www.fisheco.se
                    www.brofiske.net
                    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O Visa inlägg
                      ... ok, tävlingen var idag men då vet jag att ni inte kommer imöra.... men hälsa lovar jag...
                      OK.9 Kul at Staffan fiskar igen. Nu kommer topic-polisen....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      362 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda

Arbetar...
                      X