Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismetekontroller
Collapse
X
-
Fast den objektiva verkligheten ...Upprepar mig igen...Det går inte att döma folk för saker som inte är beskrivit i lag....Det kommer aldrig att hända. I någon högre instans med juriidisk utbildande personer är det helt omöjligt. Det mesta i denna debatt...är flum.... tyckerier utan något som helst värde juridiskt..Senast ändrad av Hemi; 2009-01-29, 22:29.
-
Man får uttala sig om konstiga saker ibland.. Jag var med på Rix morgonzoo och pratade om tidvatten(!) en gång, knappast mitt kärnämne.
Ursprungligen postat av Old FirehandSasse, marinbiologen Björn Tengelin har väl mest gjort sig känd som Vätterns kräftexpert och vid upprepade tillfällen påvisat skillnaden mellan svenska, amerikanska och turkiska kräftor samt redogjort för vilka som är billigast...
Har han blivit flerkroksexpert nu också?
Nothing is for ever!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Lämna en kommentar:
-
Vi får se vad KBV svarar på våra brev. De måste svara enligt lagen, även om det troligen kan ta ett tag - och det är väl knappast prioriterat. Även om man kan tycka att de bör kunna finna tid till att svara på sådant om de hinner irra omkring och leta efter flerspömetare lite slumpmässigt.
Iofs spelar det inte så stor roll vad KBV/länsstyrelsen/fiskeriverket säger eftersom det inte är de som dömer. Men jag skulle bli förvånad om någon skulle dömas på så vaga grunder som dessa. Förutom möjligen i tingsrätten, men där är det ju rätt slumpmässigt vilka som råkar vara med (och vilka "experter" som tillfrågas (Mikweb(!) har ju varit med som sådan har jag för mig han påstod någon gång).
Lämna en kommentar:
-
ola : då är det bara att trycka upp lagtexten i näsan på dem så kan dem inte säga mycket annat.
för det står inte klart o tydligt att man inte får fiska med fler spön än ett.
Lämna en kommentar:
-
Sasse, det var väl synd att det inte kom ifrån nån myndighet, då har ju hans ord inte så mycket att tillföra. Även om jag håller med hans tolkning & många andra med så har ju tyvärr några andra, de som vill knycka spöna och ge en massa böter andra åsikter.
Och då hjälper det ju inte så mycket att hänvisa till Hemi, Gösjonas eller Hans som du citerat.
Man vill ju få de orden ifrån nån myndighet och tydligare att begränsningen är antalet krokar och inte antalet fiskeredskap av typ spö som får användas.
Lämna en kommentar:
-
Lyssnade på honom på radio just gällande kräftor förut, en klok man.
Lämna en kommentar:
-
Björn Tengelin - Fil mag biologiUrsprungligen postat av Pixies Visa inläggVem är Björn Tengelin och vilken befattning har han? Vore kul att veta så att man kanske kan hänvisa till honom om Kbv knackar en på axeln ute på isen...
Björn har en lång och gedigen erfarenhet av arbete med fiske- och vattenrättsliga frågor. Den biologiska utbildningen har inriktning mot ekologi och vatten. Björn har spetskompetens inom området kräftor och kräftfiske, men arbetar annars brett med vattenrelaterade frågor, bland annat i miljökonsekvensutredningar. Hans expertmedverkar i flera projekt på olika håll i landet rör utredningar, skaderegleringar och forskningsuppgifter inom området.
Lämna en kommentar:
-
Det har aldrig varit förbjudet med flerspöfiske precis som Limnos skriver. Endast okunniga personer som hävdat det. Tyvärr sprider sig vissa saker som ringar på en blank yta. När det är Mikwed som orsakar ringarna är det extremt illa.
Lämna en kommentar:
-
Sasse, hittar inte vem svaret är ifrån. Är det ifrån nån på nån myndighet myndighet?Ursprungligen postat av sasse Visa inläggSvar från Björn Tengelin.
"Mete ingår ju i fritt handredskapsfiske. Så vitt jag vet finns inget om hur många spön du får ha, men inte sammanlagt mer än 10 krokar (en trekrok räknas som en krok då)
I Stockholms län får du också lägga långrev, och fiska med strömmingsskötar, under vissa förutsättningar, avstånd och djup.
Angla får du inte, om inte man speciellt får det inom ramen för nåt Stockholmskort, där man ju har arrenderat in en del vatten, och tillåtit angling av det skälet"
Lämna en kommentar:
-
Befattning?
Vem är Björn Tengelin och vilken befattning har han? Vore kul att veta så att man kanske kan hänvisa till honom om Kbv knackar en på axeln ute på isen...Ursprungligen postat av sasse Visa inläggSvar från Björn Tengelin.
"Mete ingår ju i fritt handredskapsfiske. Så vitt jag vet finns inget om hur många spön du får ha, men inte sammanlagt mer än 10 krokar (en trekrok räknas som en krok då)
I Stockholms län får du också lägga långrev, och fiska med strömmingsskötar, under vissa förutsättningar, avstånd och djup.
Angla får du inte, om inte man speciellt får det inom ramen för nåt Stockholmskort, där man ju har arrenderat in en del vatten, och tillåtit angling av det skälet"
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Lämna en kommentar: