Modda Normarks Yellow Pilker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modda Normarks Yellow Pilker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av richtermo
    Tack, det ska jag !
    Sköna spön till det tungre gäddfisket, införskaffade mig full uppsättning nu när specialpriset trädde fram

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Flode
      Sköna spön till det tungre gäddfisket, införskaffade mig full uppsättning nu när specialpriset trädde fram

      Snurrade runt på deras hemsida men hittade inget ! Mejlade dom dock så vi får se om dom finns kvar. Annars hittade jag 4 st på blocket !
      gravitate et accuratissime sit virtus

      Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

      Kommentera


      • #23
        Balans i ett ismetespö? Existerar det?

        Det kan väl inte vara så viktigt, man håller ju bara i det under drillning och då har man förhoppningsvis en gädda i andra änden av linan som gör sitt bästa för att rubba den eventuella balans som fanns från början.

        Kapa toppen kan nog vara ide om den ofta bryts av, men på ett ismetespö kan jag inte tänka mig att man behöver göra mer.

        /Martin

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Martin_G
          Balans i ett ismetespö? Existerar det?

          Det kan väl inte vara så viktigt, man håller ju bara i det under drillning och då har man förhoppningsvis en gädda i andra änden av linan som gör sitt bästa för att rubba den eventuella balans som fanns från början.

          Kapa toppen kan nog vara ide om den ofta bryts av, men på ett ismetespö kan jag inte tänka mig att man behöver göra mer.

          /Martin
          Har du prövat skillnaden?

          Isf måste du insett fördelen
          Senast ändrad av Flodebanan; 2004-12-09, 09:23.
          sigpic

          Kommentera


          • #25
            Nej, jag har inte testat skillnaden. Har bara svårt att se hur balansen kan påverkas av en sådan liten justering. Och svårt att se hur balans i ett ismetespö är viktig.

            Med balans i ett spö menar jag framför allt hur det beter sig i kastögonblicket och till viss del under drillning. Men för att dålig balans ska göra sig märkt under drillning måste den vara riktigt kass.

            Vi kanske pratar om olika saker?

            /Martin

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Martin_G
              Nej, jag har inte testat skillnaden. Har bara svårt att se hur balansen kan påverkas av en sådan liten justering. Och svårt att se hur balans i ett ismetespö är viktig.

              Med balans i ett spö menar jag framför allt hur det beter sig i kastögonblicket och till viss del under drillning. Men för att dålig balans ska göra sig märkt under drillning måste den vara riktigt kass.

              Vi kanske pratar om olika saker?

              /Martin
              Jag tror att han menar hur spöt balanserar i handen när man håller det vågrätt, alltså stillastående.

              Men jag håller med dig: för en sådan statisk och "begränsad" metod som ismete (i det avseende att metoden erbjuder inte så mkt rörlighet, man är bunden till hållet i isen) tror jag inte att balansen i spö gör så mkt. Man håller spöt i handen ganska lite, bara när man drillar. Och då "möjligheterna" till att drillningen skall bli påverkad av balansen i spöt i ytterst lite: linan löper genom ett ganska litet håll i isen.

              Men vissa kräver mer ifrån sin utrustning och har högre krav än andra. Det är bara bra. Utvecklingen går framåt på det viset.
              Tight lines!
              CDan

              Proffs på att lära masken att simma.

              Kommentera


              • #27
                Har skrivit några ord tidigare om Kinetic nordic Light ismetespön... Gjorde en grej om det på http://www.brofiske.net för de som är intresserade. Gillar verkligen dessa spön...
                "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                "Keep it simple"

                //Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
                0 svar
                210 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sebbe T
                av Sebbe T
                 
                Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
                2 svar
                180 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Gädd-jos  
                Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                14 svar
                601 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson  
                Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                6 svar
                245 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Niklar
                av Niklar
                 
                Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
                7 svar
                434 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Låg_Profil  
                Arbetar...
                X